انعقاد تفاهم نامه کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و کمیته امداد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: تمامی 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد می توانند به طور رایگان عضو کتابخانه های عمومی می شوند.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۳۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹


 


 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دفتر مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر تفاهم نامه همکاری این دو نهاد فرهنگی منعقد شد.

سید علی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این نشست گفت: رسالتی که کتابخانه های عمومی بر عهده دارد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، چنانچه خداوند متعال در قرآن مجید نیز این موضوع ذکر نموده و به پیامبر اکرم(ص) نیز ابلاغ فرموده است، چرا که اسلام پرچمدار کتابخوانی است.

مدیر کل کتابخانه های استان عنوان کرد: بزرگان دین ما، حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری به این موضوع اهتمام داشته و تاکید بر این امر داشته اند که کتابخوانی در جامعه رونق یابد.

وی افزود: امروز کتابخوانی نسبت به گذشته شرایط رو به رشدی دارد. وقتی که بررسی می کنیم و همه آیتم های مطالعه را کنار هم قرار می دهیم می بینیم که امروز کمتر فردی هست که مطالعه نکند.

هاشمی تصریح کرد: اعتقاد ما در مطالعه، یک مطالعه هدفمند است که این موضوع در فضای مجازی نمی گنجد، چرا که منابع موجود در فضای مجازی غالبا فاقد سند معتبر بوده و قابل اعتماد نیستند، گرچه سایتهای معتبری هم هستند

وی با اشاره به وجود ظرفیت بسیار مناسبی که جامعه هدف کمیته امداد دارد گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا تمامی مستمری بگیران کمیته امداد مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان را به طور رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی درآورد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که کتابداران استان در این حوزه تخصص دارند می توانند مشاوری خوب برای مراجعه کنندگان به کتابخانه ها باشند و همچنین با انعقاد این تفاهم نامه می توان مسابقات آنلاین و مکتوب را برای جامعه هدف که همان مستمری بگیران کمیته امداد هستند برگزار و جوایز نفیسی به ایشان اهدا کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گفت: با عنایت به برگزاری سلسله نشستهای کتابخوان در استان آمادگی داریم تا این نشت مشترک را برای کارمندان این نهاد ارزشمند برگذار کنیم.

هاشمی همچنین به بخش کودک کتابخانه های استان اشاره کرد و افزود تمامی کتابخانه های استان دارای بخش تخصصی کودک هستند که می توانند پذیرای فرزندان کارکنان و مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تفاهم با سایر نهادها و ایجاد بستر کتابخوانی شاهد توسعه و ترویج این فرهنگ متعالی باشیم.
ارسال نظرات