آذین با اشاره به رد صلاحیت کاندیداهایی مجلس در گفتگو با بسیج:

قانون انتخابات برای همه کاندیداها یکسان است

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: طبق قانون، نظارت استصوابی به عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان برابر قانون برخی از کاندیداها را احراز و برخی دیگر را بنابر دلایلی رد می‎کند و همه باید در مقابل قانون تمکین کنند.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۸۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
حسین آذین عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج  در واکنش به اظهارات استاندار تهران در خصوص بازگرداندن رد صلاحیت شده ها به عرصه انتخابات اظهار داشت: طبق قانون، نظارت استصوابی به عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان برابر قانون برخی از کاندیداها را احراز و برخی دیگر را بنابر دلایلی رد می‎کند و همه باید در مقابل قانون تمکین کنند.

آذین تاکید کرد: اینکه  وزارت کشور بخواهد مذاکره و یا دخالت کند که رد صلاحیت شده ها به عرصه انتخابات برگردند، کار درستی نیست.

وی گفت: البته مهلتی نیز برای اعتراض تعیین شده تا کاندیداهایی که معترض هستند به اعتراض آنها در این مدت رسیدگی شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: اگر دولت به دنبال این باشد که نماینده های خود را که رد صلاحیت شده اند، به عرصه انتخابات برگرداند کار درستی نیست و موجب می‎شود مجلس آینده استقلالی نداشته باشد و مجلسی که وابسته به دولت باشد این مجلس هیچ کارآمدی نخواهد داشت و به ضرر کشور و مردم خواهد بود.

آذین در خاتمه یادآور شد: ازین رو مجلس باید استقلال خود را داشته باشد تا بتواند به درستی نظارت و وظیفه خود را طبق قانون پیگیری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار