در هفته گذشته

طلا ۲۲ دلار ارزان شد

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۲۲ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۰۸۴ دلار معامله شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۱۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، در حالی که افت بازارهای بورس تقاضا برای دارایی هایی که کمتر در معرض ریسک قرار دارند را تقویت کرده، قیمت طلا پس از 4 جلسه کاهش در طی 5 جلسه گذشته، روز جمعه افزایش یافت.

پس از افت شاخص ها در بازارهای آسیایی و رسیدن آنها به پایین ترین رقم های 3 سال و نیم اخیر که در نتیجه افت قیمت نفت و انتشار امارهای ضعیف از اقتصاد چین اتفاق افتاد، شاخص ها در بازارهای اروپایی نیز کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.6 درصد افزایش به 1084 دلار و 28 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز یک درصد گران شد و به 1084 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلا در هفته ای که گذشته حدود 2 درصد برابر با 22 دلار افت داشت و بیشترین افت هفتگی از 6 نوامبر تاکنون را به ثبت رساند.
کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر موسسه آکتیو تریدز در این باره گفت: «ما در ابتدای سال شروع خوبی داشتیم و قیمت ها تلاش کردند در سطحی بالاتر بین 1080 تا 1100 دلار تثبیت شوند.»
«پایان یافتن معاملات در قیمت بالای 1080 دلار مطمئنا به طلا کمک می کند، هرچند عوامل بنیادین بازار در بلندمدت  از جمله سیاست پولی آمریکا و ضعف قیمت نفت همچنان ریسکی برای بازار طلا محسوب می شود.»
قیمت فلز زرد در هفته گذشته همزمان با آشفتگی در بورس چین و افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصاد جهان به بالاترین رقم 2 ماه اخیر یعنی 1112 دلار رسید و سرمایه گذاران را بر آن داشت تا پول های خود را در بازار طلا و دیگر بهشت های امن سرمایه گذاری کنند.
افت 0.2 درصدی ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز در رشد قیمت طلا موثر بود.
فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر اقدام به افزایش نرخ بهره کرد و تمام توجهات را معطوف این مسئله کرد که چند مورد افزایش نرخ دیگر در سال 2016 اتفاق خواهد افتاد.
ارسال نظرات