خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج کشاورزی :

امنیت غذایی از امنیت ملی فراتر است

محمدرضا جهانسوز:بخش کشاورزی پرچم دار امنیت غذایی کشور است و امنیت غذایی از امنیت ملی فراتر است.
کد خبر: ۸۶۲۱۴۷۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان؛محمدرضا جهانسوز درحاشیه مجمع عالی بسیج مهندسین کشاورزی گلستان, در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کردبخش کشاورزی پرچم دار امنیت غذایی کشور است و امنیت غذایی از امنیت ملی فراتر است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت غذایی برای کشور ما ضروری تر از کشورهای دیگر است, افزودبه علت وضعیت اکولوژیکی که داریم کشور ما در منطقه ی خشکی در جهان قرار گرفته است و, وضعیت ژءوپلیتیک آن طوری است که می بایست توجه خاصی به امنیت غذایی کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی بیان کردگفتمان اسلامی یکی از گفتمان های غالب جهان است و اینکه اصلی ترین مسئله دنیا برای استکبار جهانی مسءله ایران است که گفتمان جدیدی در آن رشد کرده است.

جهانسوز در ادامه گفتاین گفتمان کار میکند و, وجود دارد, گفتمانی که تمام دورش را آتش جنگ فرا گرفته است و به عنوان یک جزیره امن است, لذا این گفتمان از دیدگاه استکبار به هر طریقی محکوم می شود و خوشبختانه این گفتمان در جهان پا گرفته است و خودنمایی می کند.

سویا مهمترین محصول استراتژیک در کشور است

وی با اشاره به این نکته که سویا مهمترین محصول استراتژیک است که ما شدیدا به آن وابسته ایم, اظهار کرداگر به تغذیه طیور توجه کنیم تا این لحظه هیچ جایگزینی برای سویا پیدا نکرده ایم.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی تصریح کردسویا در تغذیه طیور که بزرگترین منبع غنی و پروتءینی کشور ماست جایگاه اصلی دارد و در این زمینه غیر قابل جایگزین ولی در روغن قابل جایگزینی است.

جهانسوز با اشاره به اینکه کشور ایران از ۴۱ پدیده ویژه بحران جهانی بالای ۳۰ بحران را در خود دارد, یکی از بدترین آن ها که زلزله ی خاموش نام دارد تغییرات جهانی اقلیم است.که کشور ما با این روند تا سال ۲۰۸۰ بین ۱۵ تا ۵۰ درصد کاهش تولیدات گیاهی خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرددر این زمینه راهکار اصلی پرداختن به اقتصاد مقاومتی است و قوی ترین شکلی که در بحث اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی شاید امروزه دیده شود ایده طرح بسیج در کشاورزی است زیرا اهداف اصلی کم کردن فاصله های بین محصولات بین ۳ تا ۱۸ برابر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار