خبرگزاری بسیج: یکی از روحانیون مبارز اهل نیجریه با اشاره به اینکه امروز شیعیان و بخش عظیمی از مسلمانان جهان ایران اسلامی را ام القری جهان اسلام می‌دانند، گفت: امروز ما ارزش جمهوری اسلامی را نمی‌دانیم اما مسلمانان جهان جایگاه والای این نظام را می‌شناسند و ارزش آن را می‌دانند.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۰۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد دارالحکمه روحانی اهل نیجریه در مراسم گرامیداشت شهادت شیخ نمر باقرالنمر با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با گسترش اسلام به ویژه تشیع در جهان گفت: گسترش تشیع در جهان گناهی است که استکبار جهانی علت آن را از ایران می‌داند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در گسترش اسلام در جهان امروز اظهار کرد: ولایت فقیه امتداد ولایت علی بن ابی طالب(ع) است. این ولایت و رهبری، ولایت و رهبری بر دل‌ها است. امروز نجات بشریت پیروی از همین ولایت است.

دارالحکمه با اشاره به اتفاقات پیش آمده در عربستان سعودی تصریح کرد: خاندان آل سعود با مردم جهان به خصوص مردم آفریقا طوری رفتار می‌کنند که انگار جز وهابیت فرقه دیگری وجود ندارد. فریادهای امر به معروف و نهی از منکر شیخ نمر به همه جهان نشان داد شیعیان نیز در این کشور حضور گسترده و آگاهانه دارند.

  شهادت این شیخ بزرگ باعث شد تشیع بیش از پیش مطرح شود و گسترش یابد . امروز مردم جهان به برکت خون این شهید مشتاق تحقیق و انتخاب تشیع شدند.

عالم مذهبی کشور نیجریه افزود: آل سعود تصور می کرد که با اعدام این شیخ مظلوم   به اهداف خود می‌رسد. زمانی که حضرت زهرا (س) را به شهادت رساندند فکر کردند این کار آن‌ها باعث تمام شدن کار می‌شود. تصور کردند اگر علی (ع) و دیگر امامان را به شهادت برسانند کار تمام است اما این نشد و تشیع و اسلام ناب روز به روز فراگیرتر شد.

وی با اشاره به نحوه شیعه شدن رهبر شیعیان نیجریه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آفریقا خبری از تشیع نبود. شیخ زکزاکی رهبر کنونی جنبش اسلامی نیجریه نیز در دانشگاه تحصیل می‌کرد. وی در یک فرصت در ایران به دیدار امام خمینی (ره) رفت. شیخ زکزاکی بعد ازاین دیدار به نیجریه برگشت و شیعه شد.

دارالحکمه با اشاره به نحوه پدید آمدن جنبش اسلامی نیجریه تشریح کرد: رفتار و عمل صالح و خوب شیخ زکزاکی باعث شد بسیاری از مردم در نیجریه شیعه شوند و با گسترش شیعه، جنبش اسلامی به شکل کنونی در نیجریه به وجود آمد. امروز بعد از بیست سال در نیجریه حداقل ۲۵ میلیون شیعه زندگی می‌کنند که از نظر عدد شاید نیجریه دومین کشور شیعه بعد از ایران باشد.

وی با اشاره به کشتار مردم نیجریه اظهار کرد: قبل از محرم شبکه‌های وهابیت برنامه‌های گسترده‌ای بر ضد شیعه در نیجریه پخش می‌کردند. در روز اربعین حسینی در شهر ( زاریا) که محل سکوت شیخ زکزاکی است بیش از ۱۰ میلیون نفر تجمع کردند. ترس صهیونیست و وهابیت سعودی از گسترش تشیع در نیجریه باعث شد دست به کشتار مردم بی گناه بزنند. این اقتدار باعث شد کشتار عظیمی در نیجریه رخ دهد و کربلایی دیگر پدید آید. آن‌ها حتی به زن باردار هم رحم نمی‌کردند.

این عالم شیعه با اشاره به جایگاه ایران در جهان اسلام گفت: امروز گسترش ولایت امیرالمؤمنین(ع) به خاطر شهدا است. امروز ما ارزش جمهوری اسلامی را نمی‌دانیم اما مسلمانان جهان جایگاه والای این نظام را می‌شناسند و ارزش آن را می‌دانند. امروز شیعیان و بخش عظیمی از مسلمانان جهان ایران اسلامی را ام القری جهان اسلام می‌دانند.

وی افزود: ما باید قدردان این نظام مقدس و خون شهدا باشیم و برای به ثمر نشستن اهداف آن قدم برداریم. اگر در این راه کوتاهی کنیم در پرونده اعمالمان نوشته خواهد شد. چشم بسیاری از مسلمانان جهان به نظام جمهوری اسلامی است. دشمنان شبانه روز کار می‌کنند تا ولایت را از ما بگیرند. امروز وظیفه این است که در راه اعتلای ایران اسلامی که‌ام القری جهان اسلام است قدم برداریم.

 

ارسال نظرات