سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفتگو با بسیج عنوان کرد

فرار دولت از تخصیص 100 میلیاردی نوسازی مجتمع مرغ لاین

دولت باید 100 میلیارد تومانی برای نوسازی مجتمع مرغ لاین بابل کنار اختصاص می داد اما در لایحه بودجه چنین چیزی نمی بینیم.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۵۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

عباس پاپی زاده بالنگان نماینده مردم دزفول و سخنگوی کمیسیون کشاورزی؛ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به خطر نابودی مرغ لاین در کشور اظهار کرد: یک درصد از بازار ایران را مرغ لاین تشکیل می دهد که از خارج کشور وارد می شود و  تاثیرات منفی دارد و اگر مرغ اجداد وارد  کشور نشود با بحران مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه مرغ اجداد از شرکتی انگلیسی وارد کشور می شود، افزود: اگر  واردات مرغ اجداد به کشور با مشکل مواجه شود در کمتر از دو سال صنعت مرغداری کشور نابود خواهد شد.

پاپی زاده خاطرنشان کرد: مرغ لاینی که 99درصد بازار را تشکیل می دهد در ایران نیست؛ تکنولوژی خاص دارد  و در 4الی 5 کشور دنیا تولید می شود.

وی افزود: مرغ لاین در کشور  فقط در بابلکنار موجود است که فقط یک درصد در تولید مرغ کشور تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل بازدهی و عملکرد پایین، مرغ لاین بابلکنار برای مرغداران به صرفه نیست که از مرغ لاین استفاده کنند افزود: در دنیا 5 کشور فرانسه؛ آلمان؛ هلند؛ آمریکا و انگلیس از مرغ لاین برخوردارند که ایران 30سال قبل با نگاه حفظ امنیت غذایی کشور تکنولوژی آن را خریداری کرد اما متاسفانه کار تحقیقاتی روی آن انجام نشد و خیلی قدیمی است.

نماینده مردم دزفول با بیان این که به دلیل نبود تکنولوژی،مرغ اجداد در کشور تولید نمی شود افزود: با وضعیت اقتصادی فعلی که هزینه تولید بالاست دلسوزان نظام و دولتمردان با تخصیص اعتبار برای به روز رسانی مرغ لاین بابلکنار به صنعت مرغداری کشور کمک کنند.

پاپی زاده بالنگان خاطرنشان کرد: به روز رسانی صنعت و تکنولوژی مرغ لاین هزینه بالایی دارد و  به دلیل نیاز به امنیت غذایی کشور اگر روزی در خارج کشور تصمیم گرفتند سایر نژادهای مرغ را به ما ندهند، بتوانیم در داخل کشور انجام دهیم؛ بنابراین دولت باید هزینه کند و از حالت بایگانی خارج شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی با اشاره به این که در کمیسیون کشاورزی بحث های زیادی در این رابطه بود گفت: بر اساس بند 75 قانون اساسی مجلس نمی تواند برای دولت هزینه ایجاد کند و  دولت باید به مجلس برنامه بدهد؛

وی در پایان افزود: دولت باید 100 میلیارد تومان برای نوسازی مجتمع مرغ لاین بابلکنار اختصاص می داد اما در لایحه بودجه چنین چیزی نمی بینیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار