یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

منتقدان حرف نزنند، برجام معجزه می‎کند

این اقتصاددان گفت: دولت خود را وابسته به برجام دانسته تا بتواند یک شب معجزه اقتصادی را برای دولت ایجاد نماید؛کارشناسان در نظریات مختلف تذکرات متوالی را به دولت ارائه کرده اند برجام و تحریم تاثیری در رکود اقتصادی ندارد بلکه آنچه شایان ذکر است تصمیم گیری واقع بینانه ای است که دولت باید در اسرع وقت لحاظ دارد.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۷۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

علیرضا معینی اقتصاددان و استاددانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر خطاب آقای رئیس جمهور که از رکود حرف نزنید اظهار داشت: رکود به حرف و صحبت نیست، آثار رکود را در افزایش بیکاری، نابسامانی وضعیت بازار،کاهش تولید و سایر شاخصه های اقتصادی دیگر به وضوح دیده می شود.

وی با بیان اینکه منتقدان درباره رکود حرف می زنند افزود: صحبت از رکود و دریافت واقعیت های اقتصادی مستلزم این است تا دولت از نظریات کارشناسی سایرین بهره ببرد تا در طولانی مدت اقتصاد پویا را شاهد باشیم در غیر این صورت از رکود حرف نزنند اقتصاد در کوتاه مدت آرامش دارد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: دولت، راهکار اقتصاد مقاومتی را در حرف به کار می برد؛ نبود حمایت از تولیدات ملی، بالا بودن بهره بانکی،کاهش ریسک پذیری در سرمایه گذاری ریشه های اصلی رکود است که واکاوی و بررسی آن توسط دولت امری ضروری است.

وی گفت: دولت خود را وابسته به برجام دانسته تا بتواند یک شب معجزه اقتصادی را برای دولت ایجاد نماید که در نظریات مختلف کارشناسان در توالی مختلف تذکر داده شده است برجام و تحریم تاثیری در رکود اقتصادی ندارد بلکه آنچه شایان ذکر است تصمیم گیری واقع بینانه توسط دولت است.

معینی در خاتمه افزود: دولت می تواند عوامل رکود را شناسایی و درصدد رفع بر بیاید تا دیگر حرفی زده نشود و  اینگونه بتواند تناقضات عملکردی و گفتاری را کاهش دهد تا وضعیت کنونی   بدتر نشود.

ارسال نظرات