نقش امارات در واسطه گری طلای سرخ/ حباب یک میلیون تومانی زعفران

عضوشورای ملی زعفران گفت: باتوجه به قیمت فعلی زعفران در بازار باید حداقل یک میلیون تومان دیگر حباب کاذب قیمت شکسته شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۰۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی حسینی عضوشورای ملی زعفران  در خصوص نقش امارات در واسطه گری طلای سرخ اظهار داشت: اگر ما مشتری همچون امارات را از دست بدهیم ناراحت نیستیم زیرا امارات با خرید زعفران از ما و بسته بندی مجدد همراه با ناخالصی‌های فراوان به اسم ایران تنها موجب ضررهای فراوانی به محصول ناب ایرانی می‌شود و گفتنی است که ما سال‌هاست که از این موضوع رنج می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه امارات سهمی حدود 55 درصد داشته است گفت: اکنون عمده سهم 211 میلیون دلاری تجارت زعفران به کشورهای منطقه آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی اختصاص پیدا کرده است.

حسینی در خصوص وضعیت قیمت زعفران یاد آور شد: در حال حاضر قیمت محصول افزایش نداشته اما با وجود مصرف طلای سرخ برخی واسطه‌ها از عرضه محصول سرکشی می‌کنند اما لازم به ذکر است که زعفران جزء اقلام سرمایه‌ای نیست و کسانی که می‌خواهند با انباشت این محصول سودهای هنگفتی را به جیب بزنند سخت در اشتباه هستند زیرا دپو کردن محصول در انبارها تنها موجب کاهش وزن و کیفیت خواهد شد.

عضو شورای ملی زعفران بیان کرد: اکنون نسبت به هفته‌های گذشته حباب 400 هزارتومانی قیمت زعفران شکسته شده است اما باتوجه به قیمت 5 هزار و 800 تومانی زعفران گفتنی است که باید حداقل یک میلیون تومان دیگر از حباب کاذب قیمت‌ها شکسته شود.

وی اظهار داشت: درواقع قرار است محصول گران عرضه کنیم و بازار را متشنج کنیم و نباید فراموش کنیم که ادامه این روند تنها موجب از دست دادن بازار صادراتی خواهد شد.
منبع: مشرق
ارسال نظرات