در نشست مشترک با دانشگاه پیام نور استان:

خروجی دانشگاه باید دانشجوی ایده محور و کارآفرین باشد

سرپرست پارک علم و فناوری گفت: آموزش در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که از دانشگاه‌ها دانشجوی ایده محور و کارآفرین خارج و به بازار کار وارد شود.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۰۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ دکتر پیرعلی در نشست مشترک با دانشگاه پیام نور استان اظهار کرد:نیاز امروز کشور اشتغال و کارآفرینی است و خروجی دانشگاه باید دانشجوی ایده محور و کارآفرین باشد.

وی افزود: در حال حاضر سیاست کشور توسعه شرکت‌های دانش بنیان است که باید برای رشد سریع آن تلاش کرد.

سرپرست پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد:متاسفانه در حال حاضر ارتباط دانشگاه و صنعت به طور مناسب شکل نگرفته است و یکی از وظایف پارک علم و فناوری پر کردن این خلا و تکمیل زنجیره علم تا ثروت است.

وی بیان کرد: دانشگاه نقطه عطف تولید دانش و کارآفرینی است و امیدواریم بتوانیم با ایجاد یک ارتباط موثر راه را برای استفاده از این ظرفیت هموار کنیم.

در ادامه این نشست رییس دانشگاه پیام نور با استقبال از برگزاری چنین نشست‌ها آن را نقطه آغازی برای تعامل و ورود اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور به سمت پژوهش‌ها و پایان نامه‌های فناور محور دانست.

قجری افزود: حل مشکلات کشور در زمینه کارآفرینی نیازمند مدیریت در پارک علم و فناوری و تعامل با دانشگاه است.

وی برگزاری کارگاه‌های مشترک، ایجاد مرکز رشد در این دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های موجود دو طرف می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم آورد.

ارسال نظرات