خبرهای داغ:

جوابیه رسایی به مصاحبه معاون فرماندارتهران در ایسنا

خبرگزاری دولتی ایسنا که طی چهار روز گذشته علیرغم اقدامات خلاف قانون فرمانداری تهران، حاضر به درج هیچ خبری درباره این موضوع نبود، امروز توضیحات معاون فرماندارتهران را در پاسخ به چند مصاحبه و یادداشت حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مجلس نهم و کاندیدای مجلس دهم منتشر کرد.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۳۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در کانال شخصی خود در واکنش به مصاحبه معاون فرمانداری تهران با خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: خبرگزاری دولتی ایسنا که طی چهار روز گذشته علیرغم اقدامات خلاف قانون فرمانداری تهران، حاضر به درج هیچ خبری درباره این موضوع نبود، امروز توضیحات معاون فرماندارتهران را در پاسخ به چند مصاحبه و یادداشت حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مجلس نهم و کاندیدای مجلس دهم منتشر کرد. این خبرگزاری علیرغم اینکه موظف است مطابق قانون مطبوعات این توضیحات را به عنوان جوابیه نماینده تهران منتشر نماید اما اعلام کرده که حاضر به انتشار این جوابیه نیست.

متن جوابیه بدین شرح است:

معاون فرماندار و رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا توضیحاتی را درخصوص مطالبی که طی چند روز گذشته از طرف حجت الاسلام رسایی درباره اقدامات خلاف قانون فرمانداری در عدم پاسخگویی به کاندیداهای رد صلاحیت شده توسط هیأت اجرایی دولت، منتشر کرده بود، ارائه داد.
از اینکه بالاخره یک مقام دولتی در فرمانداری تهران حاضر به پاسخگویی (البته شفاهی) درخصوص تصمیمات و عملکرد هیأت اجرایی انتخابات فرمانداری تهران شده است، باید خدا را شکر کرد هر چند همانطور که معاون فرماندار تهران اظهار کرده، وی در این خصوص مقام پاسخگو به حساب نمی آید بلکه رئیس هیأت اجرایی و فرماندار دولت آقای روحانی باید پاسخگوی اقدامات غیرقانونی این هیأت دولتی باشد. با این وجود باید گفت:

1. معاون فرماندار ادعا کرده است که اعضای هیأت اجرایی فرمانداری بر اساس گرایش سیاسی در خصوص رد صلاحیت کاندیداها تصمیم نگرفته اند بلکه با صبر و حوصله پرونده ها را بررسی کرده اند. در حالی که آقای ناصر بخت می داند که پرونده چند نماینده فعلی و منتقد تهران در مجلس، در آخرین جلسه هیأت اجرایی مطرح و در دقایق پایانی مورد بررسی قرار گرفته ولی اعضای هیأت اجرایی به دلایل سیاسی بدون مستندات قانونی و در حالی که استعلامات مربوط به حجت الاسلام رسایی و دکتر کوچک زاده از مراکز چهارگانه مثبت بوده است، حاضر نشدند به آن رأی بدهند و بهانه این کار را سوء شهرت که امری کلی است، کردند.

2. نشانه عدم صداقت وی، علاوه بر نکاتی که در جلسه با نمایندگان تهران مطرح کرد و حتی آقای ناصر بخت تصریح نمود که اگر وی فرماندار تهران بود، اینطور عمل نمی کرد، این است که دلیل رد صلاحیت رسایی و کوچک زاده از طرف هیأت اجرایی فرمانداری (بند 5 ماده 28 یعنی وجود سوءشهرت) عنوان شده است اما آنها پاسخ نمی دهد که چطور حمید رسایی با دو دوره نمایندگی مجلس و مهدی کوچک زاده با سه دوره نمایندگی، یکی در کسوت لباس روحانیت و دیگری در مقام استادی دانشگاه، مشهور به فسق و فجور و شهره به سوء رفتار شده اند اما در عین حال، بند 1 ماده 28 را نیز دارا می باشند یعنی التزام عملی به اسلام دارند. چطور هیأت اجرایی دولت در تحقیقات محلی به این نتیجه رسیده که حمید رسایی در عمل به اسلام ملتزم و پایبند است و در همان تحقیقات محلی به این نتیجه رسیده که حمید رسایی مشهور به رفتارهای بر خلاف شرع است و سوءشهرت دارد!

3. آقای ناصر بخت می گوید که به رسایی دلیل رد صلاحیت وی ابلاغ شده و گفته شده که دلیل آن بند 5 ماده 28 قانون انتخابات بوده است. این در حالی است که این اساسا «دلیل» رد صلاحیت نیست بلکه این «مستند قانونی» رد صلاحیت توسط هیأت اجرایی دولت است بلکه دلیل موضوعی است که بر اساس آن ما شامل بنده 5 ماده 28 شده ایم. علاوه بر این در همان نامه ای که فرماندار با اشاره به بند 5 ماده 28 ، رد صلاحیت رسایی توسط هیأت اجرایی دولت را به وی اعلام کرده، تصریح شده که مطابق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورت درخواست کتبی داوطلب رد صلاحیت شده، هیأت اجرایی موظف است دلایل این مستند قانونی را به داوطلب ارائه کند. بنابر این هیأت اجرایی دولت باید بگوید که حمید رسایی یا مهدی کوچک زاده به چه رفتارهای خلاف شرعی در عموم مردم مشهور بوده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار