خبرگزاری بسیج: دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 از اجرای طرح مدرسه آماده در 60 مدرسه این منطقه جنوبی با هدف کاهش مخاطرات و افزایش توان مقابله با حوادث احتمالی خبرداد.
کد خبر: ۸۶۱۸۹۴۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، محسن کریمی با بیان اینکه مدرسه آماده بزرگترین طرح مشترک شهرداری تهران با آموزش و پرورش است که در نهایت به توانمندی نوجوانان، جوانان و خانواده ها می انجامد افزود: طرح مدرسه آماده به زودی در 60 مدرسه شهرری به اجرا در می آید تا مخاطرات این مراکز آموزشی به حداقل برسد و کمترین تلفات و خسارات را در شرایط بحران های احتمالی متحمل شوند.

کریمی افزود: در بحث آماده سازی مدارس علاوه بر آموزش، استحکام سازه ای و عناصر غیرسازه ای مدارس نیز حائز اهمیت است. وی افزایش ضریب ایمنی و توانمندسازی دانش آموزان را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: با اجرای طرح مدرسه آماده، شرایط آموزش و ارتقای توانایی و مهارتهای معلمان و دانش آموزان به خوبی فراهم می شود و پیامدها و بحران های طبیعی و زیست محیطی کاهش می یابد. کریمی یادآور شد: امروزه تحقق مدرسه ایمن در ابعاد جهانی مطرح است و آگاه سازی دانش آموزان موجب انتقال آموزش ها به خانواده آنها نیز می شود.

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 در ادامه گفت: مقدمات حضور مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری در همایش مدرسه آماده شهر تهران که در فرهنگسرای بهمن با حضور شهردار تهران، وزیر آموزش و پرورش و مدیران آموزشی شهر تهران برگزار می شود نیز انجام شده است.

بر اساس این گزارش جلسه هماهنگی اجرای طرح مدرسه آماده در منطقه 20 با حضور مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد و  با توضیح مجری طرح در خصوص نحوه اجرا پایان گرفت.

ارسال نظرات