روز دوشنبه؛

روحانی به عسلویه سفر می کند

به منظور افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به عسلویه سفر می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۵۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱




 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، به منظور افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به عسلویه سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش این سفر روز دوشنبه هفته جاری انجام خواهد. گفته می‌شود برخی از وزرا کابینه دولت یازدهم هم در این سفر روحانی همراهی خواهند کرد.

لازم به ذکر است این فاز توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث و به عنوان ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی معرفی شده است. فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم در حالی که هنوز چاه ها، سکوها، خطوط لوله دریایی و سه واحد شیرین سازی پالایشگاهی آن راه اندازی نشده بود، توسط رئیس جمهور وقت افتتاح گردید. این دومین بار است که فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افتتاح می شود.

بر اساس این گزارش، امسال، قرار است تولید روزانه گاز ایران از محل فازهای اولویت نخست (١٥ و ١٦،  ١٧ و ١٨ و بخشی از فازهای ١٩ تا ٢١) حدود یک‌صد میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد؛ بسیاری از کارشناسان صنعت نفت ایران معتقدند تحقق این امر می ‌ واند تحولی بزرگ در همه بخش ‌ها بخصوص تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی کشور ایجاد کند، مجتمع‌هایی که هم اکنون به دلیل کمبود خوراک بخصوص اتان با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند.

ارسال نظرات