خبرهای داغ:
رجبی دوانی:

اعدام شیخ نمر در ادامه جنایت کشتار شیعیان نیجریه است

محمد حسین رجبی دوانی گفت: این جنایت در راستای همان جنایتی است که دولت نیجریه به خواست و هماهنگی عربستان درباره شیعیان مظلوم نیجریه مرتکب شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۰۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، «محمدحسین رجبی دوانی» مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه این قضیه از چند بعد قابل بررسی است، گفت: رژیم سفاک و وحشی سعودی نهایتا روی ناپاک خود را آشکار کرد و دشمنی و کینه توزی خود را نسبت به شیعه نشان داد. البته به پشتوانه جریان‌های تکفیری و دولت‌های غربی.

رجبی دوانی در ادامه افزود: دولت سعودی که سعی می‌کرد خودش را از این گروه‌های دست پرورده تکفیری و خون ریز و سفاک مبرا کند، نشان داد که وقتی این رژیم عملا و علنا شخصی را در جایگاه عالم دینی تنها به دلیل سخنانش اعدام می‌کند خیلی راحت می‌تواند از طریق عوامل پست و جانی خود، جنایاتی را در سوریه و عراق پشتیبانی کند. روی دیگر سکه دشمنی با جمهوری اسلامی و ضربه زدن به مسیر حقی است که جمهوری اسلامی از هنگام پیدایش در جهان از خود نشان داده  و دل‌های آزادگان و  مستضعفان را به خود مجذوب کرده است. این جنایت در راستای همان جنایتی است که دولت نیجریه به خواست و هماهنگی با دولت سفاک سعودی درباره شیعیان مظلوم نیجریه مرتکب شد.

وی ماهیت عربستان را تفرقه افکنی در اسلام دانسته و اذعان کرد: من خوف آن دارم که رژیم پلید سعودی در ادامه دشمنی با ما، هم دولت نیجریه و هم دولت فاسد و تبهکار بحرین را وا دارد که عالمان شیعی در بند را به شهادت برسانند و از این طریق بخواهند شیعه و جمهوری اسلامی را در فشار و تنگناها قرار دهند. زیرا  به سکوت جوامع بین‌المللی و حتی حمایت‌های دولت‌های استکباری یقین دارند و لذا برای ضربه زدن به تشیع و نظام جمهوری اسلامی یک چنین جنایتی را مرتکب می‌شوند و ماهیت پلید و واقعی خود را که تفرقه افکنی در عالم اسلام و عدم تحمل سایر فرقه‌هاست را به این صورت نشان می‌دهند.

استادیار تاریخ اسلام دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به موضع دولت گفت: به رغم ضعف‌هایی که دولت در چنین مواضعی نشان داده است، به خصوص درباره شهدای مظلوم نیجریه و توهین به ساحت عالم ربانی شیخ ابراهیم زکزاکی، این جا برای اولین بار می‌بینیم که دولت تا حدی جنبه محافظه کاری را کنار گذاشت و صریحا دولت سفاک سعودی را محکوم کرد و با اعلام موضع رسمی خود یعنی تروریست پرور بودن عربستان و سرکوب آزادی خواهان، کاردار دولت سعودی را فراخواند. مردم باید در ضمن رعایت مسائل بین‌المللی و عدم حمله و تخریب نسبت به سفارتخانه خشم و انزجار و نفرت خود را نسبت به این رژیم سراسر خون ریز و خون خواری ابراز دارند.

وی با اشاره به سخنان امام خامنه‌ای ادامه داد: سخنان بسیار حکیمانه و برخاسته از منطق قرآنی رهبر معظم انقلاب که تصریح کردند که به زودی دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران و دولت سفاک سعودی را خواهد گرفت مرهمی بود بر دل‌های مالامال از زخم و اندوه شیعیان و آزادگان داغدار در این جنایت بزرگ سعودی.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار