روح افزا با انتقاد از رفتار دولت در مواجهه با عربستان در گفتگو با بسیج:

اگر دولت در حوادث گذشته جدی‌تر برخورد می‌کرد شیخ نمر اعدام نمی‌شد

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور توقع داریم وارد عمل شود و از سازمانهای بین المللی درخواست و مطالبه کنند. اگر دولت و دستگاه دیپلماسی ما در حوادث رخ داده پیشین جدی برخورد می کرد، شاید اعدام شیخ نمر هم اتفاق نمی افتاد.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۰۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
فرشته روح افزا، معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به جنایت اخیر آل سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر باقر النمر و گستره اعتراضات نسبت به آن گفت: ما از دست عربستان سعودی به دلیل اقدام متجاوزانه علیه حقوق بشر که یک مسلمان انقلابی را فقط به جرم ابراز عقیده به شهادت رسانده به شدت عصبانی هستیم، آل سعود در دادگاه بسیار ظالمانه خود و بر اساس قواعد خلاف حقوق بشر یک منتقد را محکوم و اعدام کرده اما همه دستگاههای حقوق بشری دنیا  در این رابطه سکوت کرده اند.

روح افزا ادامه داد: چند وقت پیش در حمایت از چند سگ کشته شده در شیراز تعداد زیادی از داعیه داران حقوق بشر راهپیمایی کردند؛ سخن من با این تشکلها و فعالات حقوق بشر این است که  الان کجاهستند و چرا از سازمانهای بین المللی درباره اعدام شیخ نمر سوال نمی‌کنند؟ آیا شیخ نمر بشر نبود؟ به چه جرمی او را کشتند؟

مسئول بسیج دانشجویی خواهران همچنین با اشاره به حادثه حمله به سفارت عربستان سعودی گفت: بنده به طور رسمی اعلام می کنم که هیچ کدام از افراد مومن، بسیجی و انقلابی دست به اقداماتی غیرقانونی همچون آتش زدن سفارت خانه نمی زنند و تجمع های دانشجویی و بسیجی صورت گرفته در اعتراض به عربستان سعودی بسیار مسالمت آمیز و آرام و با ادب و کیاست انجام شد.

روح افزا با بیان اینکه ما نیازی نداریم که سفارت عربستان را به آتش بکشیم، ادامه داد: افرادی که در کشور ما سفارت عربستان را آتش زدند دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن ریختند تا ما نتوانیم حرف حقمان را به دنیا اعلام داریم.

وی افزود: مسئولان امنیتی که وظیفه محافظت از سفارتخانه عربستان را عهده دار بودند باید پاسخ دهند چرا نتوانستند این اتفاق را کنترل کنند.

همسر شهید حاتمی، یکی از شهدای حادثه سقوط جرثقیل در مکه، در انتقاد از انفعال دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به حادثه منا  و حادثه مسجد الحرام در حج امسال گفت: با وجود اینکه عربستان پذیرفته بود مقصر است، دولت و دستگاه سیاست خارجی تا کنون هیچ اقدامی در رابطه با احقاق حقوق خانواده قربانیان این حوادث انجام نداده است.

روح افزا ادامه داد: ما محکوم هستیم به اینکه یک میلیارد تومان از دولت عربستان به عنوان دیه دریافت کرده ایم درصورتیکه یک ریال به خانواده قربانیان حادثه سقوط جرثقیل تا کنون پرداخت نشده است؛ حتی دولت عربستان عذرخواهی هم نکرد و متاسفانه دیپلماسی کشور ما برای این قضیه هیچ اقدام موثری انجام نداد. اگر  دولت و دستگاه دیپلماسی ما در حوادث رخ داده پیشین جدی برخورد می کرد، شاید اعدام شیخ نمر هم اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به جنایات رخ داده در منطقه از جمله یمن، بحرین، میانمار و نیجریه و دیگر کشورهای منطقه بیان کرد: اکنون عربستان سعودی نقش اسرائیل را در منطقه تکمیل می کند اما در برابر جنایتهای مختلف این کشور طی سالهای گذشته، دولت و دستگاه دیپلماسی ما عکس العملی نشان نمی دهد. 

مسئول انجمن مهاجران مکه و منا تاکید کرد: ما نسبت به سکوت جامعه بین المللی و همه دستگاهها و تشکلهای حقوق بشری دنیا نسبت به جنایات عربستان و کشته شدن مظلومانه بسیاری از حاجیان در منا از یک سو و از سوی دیگر رفتار آنها در محکومیت ما اعتراض و انتقاد شدید داریم.

وی یادآورشد: تا زمانی که دولت ما این قدر ضعیف و ناتوان و منفعلانه وارد صحنه شود باید منتظر باشیم تا هر روز یک برگ برنده ای از سمت آنها علیه ما روی میز سازمانهای بین المللی باشد.

روح افزا در خاتمه خاطرنشان کرد: از مسئولان تقاضا می کنیم عاملان اقدام علیه سفارت عربستان که نمی گذارند صدای اعتراض اصلی ما به گوش جهان برسد را شناسایی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار