خبرگزاری بسیج: یکهزار و 200 معتاد متهاجر توسط بهزیستی شهرستان ری در 33 مرکز بهبودی اقامتی میان مدت تحت نظارت معاونت پیشگیری ساماندهی شدند.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۱۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، این اداره با پذیرش یکهزار و 200 تن از دو هزار و 700 معتاد متجاهر نقش بسزائی در ساماندهی آنان در سطح استان تهران ایفا کرد.

دکتر منیره حاتمی معاون پیشگیری مهمترین هدف طرح جمع آوری بیماران معتاد متجاهر را ساماندهی، درمان و انجام  خدمات مددکاری اعلام کرد.

وی گفت: ارجاع به پزشک برای تشخیص و درمان هر نوع بیماری در این افراد، برقراری ارتباط و بازگشت بیماران به کانون گرم خانواده، آموزش مهارتهای زندگی، اشتغال زایی و در مجموع توانمندسازی این قشر از افراد جامعه از اهداف مهم طرح است.

حاتمی ادامه داد: مددیاران با تجربه، نماینده دادگستری، نیروی انتظامی و پزشک در مرکز بهبودی اقامتی که به عنوان پایگاه غربالگری انتخاب شده حضور دارند و بیماران پس از غربالگری و با توجه به ظرفیت خالی مراکز دارای مجوز به مراکز ارجاع و نسبت به درمان آنان اقدام می شود.

گفتنیست: در طول مدت اقامت این بیماران در کمپ، کارشناسان بهزیستی بر روند درمان و کیفیت نگهداری آنان نظارت خواهند داشت؛ چنانچه در طی مرحله غربالگری بیمار شرایط اقامت در کمپ را نداشته باشد، به سراهای شهرداری ارجاع داده می شود.

ارسال نظرات