خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از فعالیت بیش از یک هزار و 200 بانوی کارآفرین و ایجاد ظرفیت های جدید شغلی برای بانوان سرپرست خانوار این منطقه جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۶۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منصور کتانباف در نشست هم اندیشی با مدیران خانه های کوثر منطقه 20 که با حضور مشاور امور بانوان حراست کل شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر 12 مرکز مهارت آموزی کوثر در حال فعالیت هستند و تا پایان سال با راه اندازی خانه های کوثر جدید، بستر شغلی برای 200 بانوی سرپرست خانوار ایجاد می شود.

کتانباف با اشاره به اینکه با احتساب خانه های کارآفرینی بیش از یک هزار و 200 بانوی کارآفرین در این منطقه جنوبی فعال هستند، افزود: تولیدات این بانوان کارآفرین در زمینه پوشاک، صنایع چوب، عرقیات گیاهی و غذاهای خانگی است.

وی ادامه داد: بخشی از کار این مراکز به صورت کار در خانه انجام می شود تا بانوانی که امکان صرف وقت بیرون از منزل را ندارند نیز از این فرصت شغلی بهره مند شوند.

شهردار منطقه 20 حمایت و توانمندسازی کارآفرینان و به ویژه بانوان سرپرست خانوار تولید کننده را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و گفت: راه اندازی خانه های کوثر بر اساس رویکرد اجتماعی شهرداری تهران انجام شده است.

این نشست هم اندیشی با سخنرانی خانم جمالی مشاور امور بانوان حراست کل شهرداری تهران در خصوص شرایط محیط کاری بانوان کارآفرین و در قالب کارگاه آموزشی ادامه یافت.

معصومه پورنظری مشاور اموربانوان شهردار منطقه 20 نیز کیفیت محصولات تولیدی مراکز مهارت آموزی کوثر و کارآفرینی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برپایی کارگاه های آموزشی ویژه مدیران خانه های کوثر از برنامه های اولویت دار مدیریت شهری است که با حضور اساتید و مشاوران اجرایی به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

اولین کارگاه آموزشی مدیران خانه های کوثر با حضور شهردار منطقه 20، رئیس حراست، مشاور اموربانوان شهردار منطقه، رئیس اداره بانوان معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 و مشاور امور بانوان حراست کل شهرداری تهران در سالن شهید تهرانی مقدم واقع در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات