یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

یارانه نقدی عقلانی ولی نحوه پرداخت آن غیر عقلانی است

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به گفته های جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه یارانه نقدی غیرعقلانی است اظهار داشت: یارانه نقدی بسیار عقلانی ولی نحوه پرداخت آن غیر عقلانی است.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۲۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به گفته های جهانگیری معاون اول رئیس مبنی بر اینکه یارانه نقدی غیرعقلانی است اظهار داشت: یارانه نقدی بسیار عقلانی ولی نحوه پرداخت آن غیر عقلانی است.

وی با اشاره به گفته های وزیر نفت که هر زمان به آخر ماه می رسیم دچار این عذاب می شویم که یارانه را از کجا تامین کنیم خاطرنشان کرد: دولت قیمت حامل های انرژی را 3 مرحله افزایش داد و با حذف کارت سهمیه بنزین هزینه کردند، اینکه می گویند راه چاره ای برای تامین بیشتر منابع ندارند خودشان مقصرند چرا که سوء مدیریت دولت در اقتصاد سبب ایجاد انتظارات واهی می شود.

این اقتصاد دان با تاکید بر اینکه دولت ثروتمندان را از گردونه یارانه بگیران حذف کند افزود: با حذف قشر مرفه از یارانه بگیرها بیش از نصف منابع در اختیاردولت قرار خواهد گرفت تا به قشر ضعیف جامعه کمک کند.

شیخی گفت: کمک به ضعفا به صورت مستقیم این حسن را دارد که حق انتخاب را از مصرف کننده و تولید کننده سلب نمی کند و با افزایش قیمت حامل های انرژی این علامت را به بازار می دهند که مردم کمتر مصرف کنند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از سخنان معاون اول رئیس جمهور در خصوص غیر عقلانی خواندن یارانه ها تصریح کرد: این سخنان معاون اول رئیس جمهور دوپهلو و غیرعلمی است چرا که پرداخت یارانه ها در دنیا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و می تواند در کاهش مصرف حامل های انرژی بسیار موثر باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار