رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تشریح کرد :

جزئیات کامل ششمین نشست «هم‌اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت (ع )

بسیج مداحان: محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور، جزئیات کامل ششمین نشست هم‌اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت (ع) را مطرح کرد.
کد خبر: ۸۶۱۵۲۲۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

محمد فراهانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان پیرامون ششمین نشست هم‌اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت (ع) بیان داشت: این همایش ششمین همایش مداحان ملی و کشوری است که طی دو روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور افزود: همراه با برگزاری همایش، کمیته‌ها و کمیسیون‌هایی جهت بررسی منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان فعالیت می‌کنند. هم‌چنین در این همایش به «شکرانه مداحی» که رهبر معظم انقلاب آن را در ارتباط با نحوه عزاداری شایسته و مورد پسند اهل بیت (ع) عنوان فرمودند نیز پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به مدعوین و سخنرانان حاضر در این همایش عنوان کرد: کمیسیونی به بررسی شعر آیینی و مباحث مرتبط به آن می‌پردازد. اساتیدی هم‌چون آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی هم در ارتباط با مباحث اعتقادی و اخلاقی سخنرانی می‌کنند.

فراهانی ادامه داد: دکتر حمیدرضامقدم‌فر مشاور فرمانده محترم کل سپاه و سردار محمدرضا نقدی ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین به عنوان سخنرانان مسائل سیاسی روز شرکت می‌کنند. مداحان شاخص کشوری هم‌چون حاج یدالله بهتاش و سید مهدی حسینی به سخنرانی می‌پردازند. حجت الاسلام جوادمحمدزمانی نیز مسائلی را پیرامون شعر آیینی مطرح می‌کند و حاج رضا بکایی هم نکاتی را پیرامون ادعیه و مناجات‌خوانی عنوان می‌کند.
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور یادآور شد: هم چنین یکی دیگر از سخنرانان این مراسم حاج حسین سازور است و تریبون آزادی هم در اختیار مداحان شاخص و ملی قرار می‌گیرد تا برخی از مسائل و مباحث روز را مطرح کنند.
وی پیگیری موضوعات مطرح شده در همایش سال گذشته را یکی از اهداف این نشست عنوان کرد و ابراز داشت: یکی دیگر از ثمرات همایش‌های سال‌های گذشته، تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌ها بود که مسئولان تشکل‌های مختلف در این شورا حضور پیدا کردند و نزدیک به 30 جلسه برگزار و در آن نکات خروجی همایش‌های سال گذشته پیگیری شد. در این تشکل‌ها بر روی چند مسئله از جمله وحدت قضیه در آموزش و شورای نظارت و ارزیابی کار شد و به نتایج خوبی رسیدیم.
حاج محمد فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع‌ این همایش ادامه موضوع های مطرح شده در نشست‌سال‌ گذشته است تا در آینده به هدف و خروجی مشخصی برسیم. با برگزاری جلسات متعدد طی چند ماه گذشته، قرار بر این شد موضوعاتی را مطرح کنیم که برای مداحان و نخبگان ستایشگری دعوت شده به این همایش مفید و کارآمد باشند.

لازم به ذکر است، نشست هم‌اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت (ع)،  17 و 18 دی ماه به همت سازمان بسیج مداحان کشور و هیئت رزمندگان اسلام در هتل نخل مشهد مقدس برگزار و  بعدازظهر جمعه نیز بیانیه پایانی همایش صادر می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات