صداقت و معرفت فرهنگ مهم جنگ بود

چرا فرهنگ و زیبایی‌های جنگ را گم کرده‌ایم، فرهنگ جنگ فرهنگ صداقت و معرفت است، حزب‌الله نقطه ایست دارد و ترمزش تقوا است.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۳۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶



خبرگزاری بسیج مازندران، سیدمحمد موسوی هم‌رزم و یار دیرین شهید شیرسوار است، وی از اینکه تفکر حاججعفر ناشناخته بماند، معذب است، او از تفکری یاد می‌کند که نقطه اوج انسانیت٬ عرفان و عیاری است و از شهید شخصیتی انحصاری می‌سازد.

دوست دوران جوانی از زمانی می‌گوید که شهید در عنفوان جوانی به اعتقاد عمیق قلبی دست یافت و هم‌کلامی و دوستی با شهید کلامی او را به اوج پختگی و پایبندی به اسلام رساند به‌طوری‌که با خدای حاج‌جعفر نمی‌شد دین‌دار نبود.

وی افزود: پدری‌ای که حاج‌جعفر برای رزمندگان می‌کرد، هیچ پدری نکرد، در جیبش پول‌های خرد و درشت بود، کمی برای خوراک٬ مقداری برای خانواده و اندکی برای لباس هم‌رزمانش ذخیره می‌کرد، در حالی‌که خود و خانواده‌اش را در رفع گرفتاری‌ها به خدا سپرده بود.

موسوی معرفت را گمشده امروز جامعه دانست و افزود: جنگ را درست تحلیل نمی‌کنند٬ شرکت در جنگ اعتقادی بود ولی بعدها با دستوری شدن برای حضور در جبهه‌ها، رنگ دولتی به خود گرفت که خود عامل مهمی در ایجاد شکاف عمیق در جامعه بود.

وی از لقب حاج‌جعفر با عنوان «ژنرال بی‌ستاره خمینی» یاد کرد و افزود: زمانی‌که نظامی‌ها می‌خواستند هم مجری و هم سیاست‌گذار باشند، شهید شیرسوار تنها به‌دنبال پیوند دو جناح و تفکر متفاوت برای پیش‌رفت جنگ بود.

موسوی با بیان اینکه شهید ناآگاهانه به جنگ نرفت و سیاست را خوب می‌فهمید، خاطرنشان کرد: ضعیف‌کشی و بی‌غیرتی نانوشته‌ترین منش در فرهنگ حاج‌جعفر شیرسوار بود.

یار و همراه قدیمی شهید، گفت: چرا فرهنگ و زیبایی‌های جنگ را گم کرده‌ایم، فرهنگ جنگ فرهنگ صداقت و معرفت است، حزب‌الله نقطه ایست دارد و ترمزش تقوا است.

وی افزود: ادبیات جنگ نباید خط بخورد، باید وصیت‌نامه و دست‌نوشته شهید بازخوانی و خوانده شود و عرفان و تعبد واقعی شهید که سرعت انتقالش هزار برابر تکنولوژی فعلی است، برای جوانان بازگویی شود.

موسوی بیان کرد: جنگ باید از تقدس خارج شده و به نقد کشیده شود، چرا که با نقد است که شخصیت‌ها زیباتر و ناب‌تر خواهند شد.

وی درباره شب شهادت حاج‌جعفر گفت: تطهیری کامل و زیبا و شبی پُرخنده داشت، ساعت دو نیمه شب همه را برای خواب به خوابگاه فرستاد و مثل شب‌های دیگر ‌تا صبح در مسجد صحرایی هفت‌تپه با ذکر حضرت زهرا (س) تعبد کرد و ظهر فردا با بمباران هواپیماهای نیروی بعث عراق در حالی که همه نیروها را به سمت سنگرها هدایت می‌کرد، مورد اصابت بمب خوشه‌ای قرار گرفت و بر اوج افلاک و شهادت جای گرفت.

مردم قائم‌شهر شهید شیرسوار را به عیاری می‌شناسند و محله حسن‌آباد٬ پهلوان شهید خود را در قامت آزاده‌ای به بلندای آب زلال و بخشنده از یاد نخواهد برد، امید که یادگارانش در این شهر به انزوا و بی‌تفاوتی دچار نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار