حسینی نیا گفت: ثمره وجودی پیامبر(ص) وجود یک و نیم میلیارد مسلمان ، وجودنازنین14 معصوم و ارتش مسلمان قوی در حزب الله و شیعیان خالص نیجریه است.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۶۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) در حسینیه ثارالله سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با حضور کارکنان و سربازان با اجرای مولودی و تواشیح برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا حسینی نیا عضو هیئت علمی دانشگده الهیات دانشگاه ایلام با اشاره به خوشرویی و مهربانی پیامبر(ص) در بین مردم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) پیامبر بشارت و وحدت است و همیشه خنده رو بود و اگر اندوهی در دل داشتند آنرا نشان نمی دادند و همیشه حالت تبسم و نشاط در چهره نورانیشان پیدا و نمایان بود. 

وی افزود: دین مبین اسلام کاملترین و آسان ترین دینی است که توسط پیامبربزرگوار به همه مردم جهان ابلاغ شد و به خاطر همگانی بودن و حفظ وحدت مسلمین قرآن به زبان ساده و همه کس فهم  ابلاغ شد وی با  تبیین این مطلب گفت : نامه رهبر معظم انقلاب (مدظله) به جوانان غرب از نشانه های آسان بودن دین اسلام است. 

معاون آموزش دانشکده الهیات ایلام با اشاره به اینکه شیعیان هر روز بیشتر می شوند و هر چه از شیعه کشته شود بیشتر رشد خواهند کرد.  گفت : شیعه هیچگاه از بین نخواهد رفت و با وجود دشمنی و ظلم فراوان دشمنان اسلام در جهت شیعه کشی و ازبین بردن شیعیان امروز ما شاهد رشد و بالندگی شیعیان بحرین ، حزب الله لبنان وعراق و نیجریه هستیم و ما می بینیم که ابراهیم زکزاکی دارای لشکر ده میلیونی شیعه در نیجریه می باشد.

وی در بیان فلسفه وجودیپیامبر(ص)به بیان برکات و آثار خلقت پیامبر(ص)  در قرآن کریم اشاره کرد و گفت:  در قرآن کریم آمده است که در خلقت پیامبر چیز هایی وجود دارد که شما نمی دانید؛ ایشان در این باره به قضیه معراج اشاره کرده و گفت: پیامبر(ص) در شب معراج به ملاقات با خدا رفتند که فقط به اندازه دوکمان با خدافاصله داشتند و هیچکسی به اندازه پیامبر به خدا نزدیک نبوده است . وی در باره دوستی و علاقه پیامبر(ص) به مومنین  افزود : پیامبر(ص) نیز نزدیکترین کس به قلب مومنین است.

حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی نیا با اشاره به اثرات مخرب خانواده در ایجاد فاصله و تفرقه در محیط خانواده ها گفت: بسیاری از خانواده های امروزی بدنبال شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی هستند که این قضیه خیلی از زندگی ها را متلاشی و اعضای خانواده ها را از هم جدا کرده است، در حالی که اگر محبت در خانواده ها ایجا شود هیچ خانواده ای به این سمت ها کشیده نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام مهربانی و محبت در خانواده ها را توصیه کرده است بیان کرد: محبت به همسر و فرزندان باعث می شود که خانواده به انحراف کشیده نشود.

در آخر این مراسم از قاریان، موذنان، مکبران و فعالان اجرای فریضه نماز تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات