مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر:

وحدت امروز محصول تلاش علمای اسلام است

حجت الاسلام مرتضی محمدیان گفت: امروز وحدت اسلامی محصول تلاش علمای اهل سنت و تشیع می باشد.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۵۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

 

 

 




به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه؛  مراسم میلاد پیامبر(ص) وجشن هفته وحدت که به همت مردم و مسؤولان اهل سنت جزایر شمالی و جنوبی بندر ریگ شهرستان گناوه و حوزه مقامت بسیج محمد رسوال الله بندر ریگ بر گزار شد.

حجت‌الاسلام  محمدیان با اشاره به تاریخ نفوذ استکباردر جهان افزود: تنها در مناطقی که مسلمانان می زیستند نقشه های انگلستان و هم پیمانان انان قابل اجرا نبود.

وی افزود: در قرن 19 که انگلیس ادعا می کرد که ارباب جهان می باشد و همه نقاط جهان تحت سیطره آنان است تنها مسلمانان تن به حکومت آنان نمی دادند و تسلیم خواسته های شیطانی استعمار پیر نشده بودند.

محمدیان ابراز نمود : انگلستان با آموزش و اعزام هزار جاسوس به سرزمین های اسلامی موفق شدند  به تدریج دربین مردم مسلمان نفوذ نمایند و با بزرگ نمودن تفاوتهای جزیی بین قرقه های اسلامی ریشه عداوت ، دشمنی را کشت نمایند

وی افزود : نتیجه تلاش دشمنان اسلام  به مرحله ای  رسید که موفق شدند لطمات زیادی را به مسلمان وارد نمایند و امروز با تشکیل جاهلیت مدرن و داعش و گروههایی از این قبیل و همچنین ایجاد شبکه های بهاییت ووهابیت بین مسلمانان تفرقه بندازند.

وی ابراز نمود: بزرگان اهل سنت  وشیعه  با درک درست از نقشه های شوم استعمارگران و استکبار جهانی نیز تلاش نموده‌اند تا جلوی حرکت دشمنان را مهار  نمایند .

وی تصریح کرد: امروز به برکت وجود بزرگان اسلام اگرچه شاهد کشتار مسلمانان به دست یکدیگر هستیم اما دیگر دوره دشمنی و تفرقه بین مسلمانان به سر رسیده است و مسلمانان در سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که تمامی شاخه ها و فرقه های اسلامی بایکدیگر برادرند و تقرقه و جدایی فقط خواست دشمنان اسلام می باشد.

در ابتدای این مراسم نیز شیخ حمزه کردی امام جمعه اهل سنت روستای جزیره شمالی بندرریگ  نیز ابراز داشت : دین اسلام با تلاش و سختی های فروان به دست آمده است و با توجه به اینکه دین مبارزه با ظلم و ستم می باشد ، در طول تاریخ مورد هجوم ستمکاران بوده است.

وی افزود: دشمنان بدانندکه اهل سنت نیز دین خودرا تنهاه با عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر اسلام و امام علی (ع) و فرزندانش کامل می داند و تبلیغات سوء دشمنان در این زمینه هیچ گونه اثری دربر نخواهد داشت.

شیع و سنی در ایران همانند دو دست در یک بدن در جهت پیشرفت اهداف نظام و اسلام در کنار هم به سر می‌برند .

 

امام جمعه بندرریگ هم گفت: امروز بر نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم که وحدت بین شیعیان و اهل سنت نیز به صورت بسیار اعلی در این کشور وجود دارد و همانند دو دست در یک بدن در جهت پیشرفت اهداف نظام و اسلام در کنار هم به سر می‌برند .

حجت الاسلام سید عنایت ا... هاشمی منش ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار کشتی انقلاب همواره نیز بر وصیت امام راحل (ره) که فرمودند وحدت کلمه رمز و بقای این انقلاب بوده و هست ، تاکید وافری دارند.

امروز شعار اسلام به عنوان اعتدالی‌ترین گفتمان در سطح جهان است

بخشدار بندرریگ نیز در ادامه گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با اخلاق مداری و شفقت بر خلق توانست با نگاه رئوف ومهربانانه دل های زیادی را به خود و به دین اسلام جلب کند.
مسعود شیرافکن افزود: امروز شعار اسلام به عنوان اعتدالی‌ترین گفتمان در سطح جهان است و ندای وحدت در جهان گسترش یافته و در کشور نیز با رهبری‌های پیامبرگونه رهبر فرزانه انقلاب شاهد وحدت و همدلی بین شیعه و سنی هستیم
.

وی گفت: امت اسلامی ایران باحضور گسترده خود در انتخابات هفتم اسفند با وحدت و یکپارچگی حماسه‌ای دیگر در انقلاب خواهند آفرید.

دهیار این روستا هم خواستار تکمیل اسکله صیادی، سالن چند منظوره ورزشی و ساخت حسینیه در این منطقه شد.

 

ارسال نظرات