یک استاد دانشگاه با اشاره به الودگی هوا و سفر روحانی به شهر ری در گفتگو با بسیج:

امروز دانش اموزان قربانی استقبال از روحانی شدند

سفر روحانی به شهر ری و استقبال دانش آموزان از رئیس جمهور با وجود آلودگی شدید هوا نسبت به روز گذشته و عدم تعطیلی دانش آموزان در این شرایط بدهوایی و به خطر انداختن سلامتی آنها کاری بسیار ناپسند سیاسی برای تبلیغات بود.
کد خبر: ۸۶۱۰۶۴۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و اقتصاد دان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به سفر روحانی به شهر ری و استقبال دانش آموزان از رئیس جمهور با وجود آلودگی شدید هوا نسبت به روز گذشته و عدم تعطیلی دانش آموزان اظهار داشت: قربانی شدن دانش آموزان در این شرایط بدهوایی و به خطر انداختن سلامتی آنها کاری بسیار ناپسند سیاسی برای تبلیغات بود.

وی با بیان اینکه مسلما اگر هوا آلوده تر از دیروز بود تعطیلی مدارس باید تداوم داشت افزود: این حرکت نشان دهنده نداشتن پایگاه مردمی این طیف سیاسی سردر گم است.

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به اینکه کارشناسان هواشناسی و زیست محیط می گویند بیش از هشتاد درصد از آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت هاست مسلما این آلودگی تحت تاثیر مصارف فرآورده هایی مثل بنزین است. بنزینی که عمدتا وارداتی است و آلودگی فعلی هوا ناشی از مصرف بنزین وارداتی است .

شیخی افزود: بنابراین بنزینی که دولت در پتروشیمی و پالایشگاهها تولید می کرد و در دوسال گذشته برنامه تولید پتروشیمی ها را به نام دروغین اینکه بنزین پتروشیمی آلوده کننده است تعطیل کردند حرکت زشت دروغ و یک حرکت بنیان برکن تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه برخی می خواهند کمک کنند تا دشمن سیطره نفوذ پذیری تحریم خود را همچنان کارساز نگه دارد خاطرنشان کرد: این کار ناپسندی بود علیه اقتصاد کشور و عملا با این کار ثابت می شود وزیر نفت و رئیس محیط زیست برای تعطیلی بنزین داخل عمل دشمن شاد کن انجام دادند و دروغ گفتند ، باید قوه قضائیه و تحقیق و تفحص مجلس به جدیت این موضوع را دنبال می کرد و این سازمان را به پای میز محاکمه می کشاند اما متاسفانه کوتاهی کردند.

این اقتصادان یا اشاره به بازتاب عملکرد وزارت نفت و محیط زیست تصریح کرد: کشور در شرایط کنونی به شدت نیازمند به منابع ارزی است اما پروژه ها راکد ماند و دولت منابع لازم را برای انجام تعهدات خود ندارد.

شیخی اضافه کرد: این عار است برای جمهوری اسلامی که روزانه بیش ار هفت میلیون لیتر بنزین وارد و روزانه حدود صدوهشتاد میلیون دلار صرف هزینه بنزین وارداتی کند در صورتی که اگر برنامه تولید بنزین توسط پتروشیمی ها ادامه پیدا می کرد روزانه بیش از هشتاد میلیون دلار صرفه جویی ارزی و این منابع را صرف تولید داخلی و انجام پروژه های نیمه تمام می شد .

این استاد دانشگاه در خصوص خسارت عظیم به اقتصاد کشور که گریبان وزیر نفت فعلی و رئیس محیط زیست کشور است گفت: باید متولیان امر قضا علیه این دو نهاد اعلام جرم کنند و باید این دو نهاد پاسخگو باشند الان که بنزین پتروشیمی ها مصرف نمی شود خسارت آلودگی هوا برعهده این دو نهاد است یعنی علاوه بر عدم النفع بودن صد وهشتاد میلیون دلار روزانه و یک وهفت دهم میلیون دلار در سال باید راجع به خسارت ریه ها که بر مردم وارد می کنند و تمام تبعات آلوده سازی پاسخ دهند که چگونه بنزینی را وارد می کنند که در واقع شرایط لازم و امتیاز یورو 4 را ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار