کارشناس روانشناسی در گفتگو با بسیج تاکید کرد:

محدود کردن توقعات پسر و دختر بر معیارهای منطقی و تحصیلی

کارشناس روانشناسی محدود کردن توقعات پسر و دختر بر معیارهای منطقی و تحصیلی را مهم برشمرد و گفت: حذف تشریفات، چشم و هم چشمی‌ها که جز بدهی و فشارهای روحی نتیجه‌ای به دنبال ندارد از دیگر راه‌های کم نمودن مشکلات ازدواج در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۱۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

معصومه پرسا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به مشکلات پیش روی ازدواج جوانان در جامعه اظهار کرد: آشنا ساختن جوان با زندگی واقعی بوسیله پدر و مادر، بطوریکه جوانان را از دنیای خواب، خیال و احساس بیرون آورند و با زندگی واقعی آشنا سازند از راه‌های کم نمودن مشکلات ازدواج در جامعه است.

وی محدود کردن توقعات پسر و دختر بر معیارهای منطقی و تحصیلی را مهم برشمرد و گفت: حذف تشریفات، چشم و هم چشمی‌ها که جز بدهی و فشارهای روحی نتیجه‌ای به دنبال ندارد از دیگر راه‌های کم نمودن مشکلات ازدواج در جامعه است.

کارشناس روانشناسی مشورت با اساتید مجرب، مشاوره و کسب آموزش لازم در قبل و بعد ازدواج را در جلوگیری از مشکلات پیش روی ازدواج حایز اهمیت خواند و افزود: کمک‌های مالی و اقتصادی از سوی مسئولین امر می‌تواند در تسریع مشکلات ازدواج موثر باشد.

پرسا فرهنگ سازی جهت ترویج ازدواج آسان، همکاری والدین زوجین از نظر فکری و اقتصاد، فراهم نمودن کانون گرم و امیدوار نمودن آنان و توکل به خدا و توسل به ائمه برای راه‌گشایی مشکلات احتمالی سر راه ازدواج جوانان اثرگذار است.  

ارسال نظرات