عضو اتاق بازرگانی:

با قانون محدودیت ویزایی سرمایه‌گذاران اروپایی دیگر نمی‌توانند به ایران بیایند!

این طرح تجارت خارجی و صنعت توریسم ایران را تهدید می‌کند، این رفتار آمریکا، بدعهدی و دشمنی دیرینه او نسبت به ایران را ثابت می‌کند، دولت فورا اعتراض کند
کد خبر: ۸۶۱۰۱۳۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

به گزارش بسیج، عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی  در رابطه با طرح ضدایرانی کنگره آمریکا درباره روادید بیان داشت: آمریکایی‌ها با این کارشان یک نوع تحریم جدید را بر کشورمان اعمال کردند، و دشمنی دیرینه خود با ایران را نشان دادند و می‌توان گفت که این رفتار یک نوع بداخلاقی قدیمی است که سالها ادامه داشته است و جاسی تعجب نیست.

وی ادامه داد: با چنین طرحی آمریکا یک محدودیت جدی بر سر کشورهای اروپایی و سرمایه‌گذاران خارجی که می‌خواهند بیایند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند ایجاد کرده است و این موضوع مانع ورود سرمایه‌گذاران به کشورمان خواهد بود.

آرگون تأکید کرد: در این میان یکی از موضوعات دیگر که با این طرح دچار آسیب جدی‌تری خواهد شد صنعت توریسم است.

عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: این رفتار آمریکا در چنین برهه زمانی که قرار است تحریم‌ها برداشته شود، به نوعی بدعهدی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و دشمنی آن‌ها نسبت به مردم و تجارت ایران را ثابت می‌کند.

وی گفت: آقای جان کری نامه می‌نویسند که نمی‌گذاریم این طرح بر روی روابط تجاری با ایران تأثیرگذار باشد و این موضوع به دلایل مسائل امنیتی بوده در صورتی که قطعا این تصمیم بر روی تجارت خارجی کشور تأثیر نامطلوبی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جالب این است کشورهایی که خودشان تروریسم هستند جز آن 4 کشور که نامشان در طرح آمده نیستند، اما ایران که خودش یکی از جدی‌ترین قربانیان تروریسم است و سالیان گذشته نیز از جمله کشورهایی بوده که از این حوزه آسیب‌های زیادی را متحمل شده و در معرض تروریسم بوده نامش در این طرح  به چشم می‌خورد.

وی تأکید کرد: در این شرایط که صحبت از برداشتن تحریم‌ها است، وقتی چنین طرحی تصویب و به این سرعت تأیید می‌شود واقعا جای سؤال دارد و تفکر و دشمنی‌اش با ایران را یادآور می‌شود و بداخلاقی آمریکا را نشان می‌دهد.

آرگون در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط انتظاری که مردم و بازرگانان و تجار از دولت دارند این است که در قالب قانون و قاعده و دیپلماسی خارجی اعتراض خود را از وجود چنین طرحی اعلام کرده و موضوع را پیگیری نمایند.

ارسال نظرات