با حضور دانش آموزان مناطق محروم؛

اولین مرحله از اردوی جهاد علمی شهید یا علی مدد برگزار شد

اولین مرحله از اردوی جهاد علمی شهید یا علی مدد با حضور دانش آموزان مناطق محروم شهرستان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۹۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

 




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر دکتر رضا آذین با اشاره به برگزاری اولین مرحله از اردوی جهاد علمی شهید یا علی مدد گفت: بنیاد نخبگان استان بوشهر با هدف گسترش آموزش‌های برون مدرسه ای و در راستای اقدام 1-2-3 سند راهبردی کشور در امور نخبگان این اردوی جهاد علمی را تا پایان سال تحصیلی برگزار خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر ادامه داد: در اولین مرحله از این اردو که با حضور 50 نفر از دانش آموزان پایه‌های چهارم تا هشتم تحصیلی روستاهای احمدی، دویره، آبطویل و شیف در شهر بوشهر برگزار شد، اساتید خانه ریاضیات استان و پارک علمی کودک و نوجوان طی یک روز به آموزش مباحث ریاضی، فیزیک، نجوم، کامپیوتر و درس علوم پرداختند.

وی با بیان اینکه در این برنامه خانه ریاضیات، پارک علم و فناوری خلیج فارس، اداره کل آموزش و پرورش، فرمانداری بوشهر و سازمان بسیج سازندگی همکاری داشتند خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه بخشی از دانش آموزان حاضر در اردو از هموطنان اهل سنت استان هستند، در بین ساعات درسی مباحث فرهنگی و مذهبی وحدت آفرین توسط کارشناسان حوزوی در قالب داستان‌های قرآنی و نمایش‌های سرگرم کننده برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

دکتر آذین در ادامه به تشریح برنامه‌های اردوی جهاد علمی شهید یاعلی مدد تا پایان سال تحصیلی پرداخت و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت‌های مسئولین محترم، اردوی جهاد علمی، پنج شنبه هر دو هفته یکبار در محل دبستان سعادت و پارک علمی کودک و نوجوان شهر بوشهر برگزار خواهد شد و دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان با شیوه‌های نوین آموزشی در حوزه‌های مختلف درسی و غیر درسی آشنا خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: این برنامه تلفیقی از طرحهای دوست علمی و اردوی جهادی است که مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به نام گذاری این برنامه به نام شهید عبدالرحمان یا علی مدد از شهدای علمی استان بوشهر گفت: از کلاس اول ابتدایی تا اخذ مدرک دیپلم ، مرتباً شاگرد اول می شد و با معدل 20 ‏به کلاس های بالاتر می رفت،  وی پس از گرفتن دیپلم ؛ بدون کنکور وارد ‏دانشگاه  ‏امیرکبیر تهران شد و پس از 6 ‏ماه ، استادیار دانشگاه شد.

دکتر آذین افزود: جنگ که شروع شد ؛ شهید یاعلی مدد با مدرک مهندسی از تهران به بوشهر آمد و داوطلبانه خودش را به سپاه پاسداران بوشهر معرفی کرد و عازم جبهه ی جنوب شد، ‏ پس از مدتی فعالیت در خط مقدم جبهه ، سرانجام در سن 23 سالگی ‏به درجه ی والای شهادت نایل شد./ انتهای پیام

ارسال نظرات