علی اشرف خانلری
ترویج فرهنگ شهادت نیاز به برگزاری یادواره و صرف بودجه ندارد؛
خبرگزاری بسیج: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خیلی هم سخت نیست؛ نیاز به برگزاری همایش و شب خاطره و یادواره و صرف هزینه های هنگفت هم ندارد، معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، فرهنگ خاطره گویی و ذکر یاد شهدا بعد از هر مصاحبه اختصاصی، انفرادی و نشست خبری با اصحاب رسانه را به یک فرهنگ و مطالبه خبرنگاران تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

شنیدن یک خاطره از سبک زندگی و فرهنگ بسیجیان و شهدای دوران دفاع مقدس، چاشنی مصاحبه و دسر بعد از نشست های خبری سرهنگ عبدالرضا زنگنه است.

 هدیه امروز او بعد از پایان مصاحبه در مورد همایش سراسری مجمع عالی بسیج، این خاطره است: شهید صبوری از بچه های لشکر 27 محمد رسول الله بود حرمت پدر و مادر و بزرگ تر ها بسیار رعایت می کرد و هیچ وقت حتی پاهایش را جلوی آنها دراز نمی کرد.

وقتی شهید شد، او را به معراج شهدا آوردند، مادرش برای شناسایی و دیدن او به محل معراج شهدا رفت؛ وقتی پارچه را از روی صورت شهید کنار کشیدند، مادر گفت: خودش است، این صبوری من است؛ صبور، معصوم و آرام خوابیده است؛ مادر صورتش را روی صورت فرزندش گذاشت و بیخ گوشش گفت: توکه هیچ وقت پایت را جلوی مادر دراز نمی کردی! پس چرا بلند نمی شوی؟ سر شهید به سمتی که کج بود چند قطره ای اشک از چشمش جاری شد، گویی می خواست بگوید: مادر شرمنده ام اینجا دیگر دست خودم نیست.  

 

ارسال نظرات