علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: معاون استاندار تهران سنت حسنه وقف را یکی از سنت های بسیار ارزشی دانست که در مکتب اسلام مورد تایید قرار گرفته و یک ظرفیت عظیم اجتماعی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۰۷۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اهمیت جایگاه وقف اظهار داشت: در سنت وقف واقف با اختصاص بخشی از اموال خود برای امر خیر در سرنوشت اجتماعی کشورش و فقر زدایی جامعه خود مشارکت می کند.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم تلاش هایی که در جهت شناسایی این سنت صورت گرفته است و زحماتی که دوستان ما در اوقاف برای این موضوع کشیده اند، این سنت بسیار ارزشمند در بین مردم شناخته شده نیست و باید خیلی به این ظرفیت اجتماعی پرداخته شود و با توجه به روحیه بسیار خوب مردم در حوزه مشارکت های اجتماعی با آگاه سازی مردم این سنت حسنه شناخته شود.

فرماندار شهرستان ری افزود: در رفع بسیاری از معظلات اجتماعی و مشکلاتی که در کشور وجود دارد می توانیم با استفاده از این سنت نیکو بسیاری از امور را پیش ببریم، در حوزه وقف امروز تنوع جدی اتفاق افتاده است و تعریف های بسیار متنوعی برای وقف توسط مراجع تقلید و علما انجام شده است و جامعه می تواند با استفاده از این ظرفیت ها در سرنوشت خود مشارکت مطلوبی نماید.

معاون استاندار تهران گفت: امروز در حوزه بهداشت و درمان وقف می تواند نقش بسیاری مهمی ایفا کند، مردم با وقف بخشی از سرمایه خود، ولو اندک می توانند بسیار موثر واقع بشوند و خدمت بزرگی به سلامت خود و اطرافیانشان نمایند، همچنین در حوزه مدرسه سازی و حوزه فعالیت های عمومی و اجتماعی سنت وقف می تواند خیلی راهگشا باشد.

 جمالی پور یاد آور شد: باید از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری استفاده جدی ببریم و متولیان این موضوع با آگاه سازی مردم و ظرفیت سازی از این عنصر مهم اجتماعی مردم را هدایت نمایند.

وی با تاکید بر موضوع پر اهمیت مشارکت عمومی در تحقق اقدام حسنه وقف تصریح کرد: برای مشارکت در فرآیند اجتماعی و فراهم کردن فضای بهتر زندگی خود و همنوعان ، همه اقشار جامعه با ورود در این عرصه  این سنت را ترویج دهند .

نماینده عالی دولت در شهرستان ری با اشاره به اهتمام و جدیت مسئولین در حوزه وقف اذعان داشت: متولیان امور وقف با ایجاد بسترهای لازم شرایط اعتماد سازی عمومی را فراهم نمایند چرا که اعتماد سازی نقش بسیار مهمی برای تحقق مفاهیم ارزشمند و اعتقادی وقف دارد.

 

ارسال نظرات