امام جمعه اردبیل:

فرهنگ، شرف یک ملت است

امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ، شرف یک ملت است و ما از طریق عواطف با خدا صحبت می کنیم در حالی که غرب در باتلاق خود ساخته دوری و ترک عواطف بشری مانده است.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۵۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، امام جمعه اردبیل در مسجد ولیعصر(عج) جزیره خارگ در جمع کثیری از مردم این جزیره، اظهار داشت: در دنیا هر کس بر سر سفره ای می نشیند، بعضی سفره ها پر نعمت و بعضی بی مقدار هستند، هرکس سفره اش سرشار از فضایل و معارف اهل بیت معصومین است، غذای روح و جان او تامین خواهد شد .
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: معصومین آگاه به اسماء اعظم و سر خلقت و لبریز از انسانیت هستند، دعای کمیل اشکی از دریای معارف امام است، دعای عرفه انفجار توحید است و جنس گفتگوی معصوم در این ادعیه با خداوند متعال به گونه ای است که دلدادگان حقیقت در کشورهای غیر مسلمان را نیز مجذوب و شیفته خود می کند .
وی تصریح کرد: نماز با معرفت و ارادت ارزشمند بوده و شخص را بالا می برد و انسان ساز است و چه بسا نماز بدون توجه قلب، بی اثر است که در قرآن داریم وای بر نمازگزاران، کسانی که در نماز خود سهل انگاری و سستی به خرج می دهند .
آیت الله عاملی احساس و عاطفه مردم را ثروت واقعی جامعه دانست و تاکید نمود: فرهنگ، شرف یک ملت است و ما از طریق عواطف با خدا صحبت می کنیم در حالی که غرب در باتلاق خود ساخته دوری و ترک عواطف بشری مانده است که اخیرا تشکیلاتی مثل موسسه مادر به خانه ات برگرد در امریکا برای جبران این اشتباه و تاکید بر نقش ظریف و حساس تربیتی مادر در خانه یعنی همان چیزی که مورد تاکید اسلام است، در حال شکل گیری است .
 عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: جانی که به نور حق، روشن باشد گره گشاست و ما امروزه در یک جنگ آداب و فرهنگ قرار داریم، فرهنگ منحط غربی به فرهنگ غنی اسلام شبیخون زده، قصد از بین بردن نظام تربیتی فرهنگی اسلام را دارد .
آیت الله عاملی در پایان ضمن بیان این که ذائقه فاخر به سمت عواطف پاک و ناب انسانی و ذائقه پست به طرف فسادخانه های دنیا روانه می شوند، تصریح کرد: نظام تربیتی اسلام با ایجاد فضای سالم تربیتی، انسان کامل می سازد . 
انتهای پیام/
ارسال نظرات