یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج عنوان کرد

حجم نقدینگی و تناقض‎گویی‎های دولت راستگویان!

مشاور سابق وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تناقض‎گویی ها و سردرگمی دولتمردان در مدیریت اقتصادی زبانزد شده است، اظهار داشت: افرادی که بویی از اقتصاد اسلامی نبرده‎اند بر اقتصاد چنبره زده‎اند.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۲۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

عبدالمجید شیخی اقتصاددان و مشاور سابق وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به رشد نقدینگی نسبت به دوسال گذشته گفت: اگر بنا را بر نگاه دولتمردان بگذاریم که از عینک اقتصاد سرمایه داری به مسائل اقتصاد داخلی نگاه می کنند نرخ تورم باید به 40 درصد می رسید.

وی با بیان اینکه در گفتار و کردار دولت تناقض نسبت به ارائه آمار رشد نقدینگی وجود دارد افزود: دولتمردان هیچ گاه جواب نمی دهند که این تناقض را چگونه حل می کنند، ازسویی اعلام می کنند تورم کاهش پیدا کرده و از آن طرف حجم نقدینگی افزایش یافت اگر اینطور است چرا به جرم این که تزریق نقدینگی در بخش مسکن باعث افزایش تورم شده فعالیت های اقتصادی مانند مسکن مهر را تعطیل کردند.

این اقتصاد هدان با اشاره به اینکه دولت بیش از سیصد رشته شغلی را در دوسال گذشته تعطیل کرد خاطرنشان کرد: بنابراین در دو سال گذشته به مردم حقیقت را نگفتند تا فعالیت‎های اقتصادی و بیش از سیصد رشته شغلی را تعطیل کنند درواقع به این بهانه رکود را در اقتصاد دامن زدند.

شیخی تصریح کرد: اگردولتمردان باور دارند که افزایش نرخ ارز علت افزایش تورم شده بود پس چرا حقیقت را نگفتند؛ در حقیقت نرخ ارز به دست خودشان افزایش می یابد پس باید بپذیرند با افت ارزش پول داخلی به تورم دامن می زنند.

مشاورسابق وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تناقض گویی ها وسردرگمی در مدیریت اقتصادی دولتمردان زبانزد شد اظهار داشت: افرادی که بویی از اقتصاد اسلامی نبردند بر اقتصاد چنبره زدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تفاوت میان آمارهای اعلام شده رشد نقدینگی توسط بانک مرکزی، حدود 50 هزار میلیارد تومان است گفت: دستکاری در آمار رشد نقدینگی سردرگمی مسیر اقتصاد و اشتباهات دولتمردان را نخواهد پوشاند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار