خبرهای داغ:
خانواده شهیدمدافع حرم رسول خلیلی:

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی بازگو کننده چهره رئوف اسلام بود/مهر یک مادر شهید برای دو شهید مدافع حرم

مادر شهید خلیلی می گوید:شهیدان"روح الله خلیلی" و "روح الله قربانی"دو روح در یک جسم بودند.رسول،محرم سال 92 و روح الله،محرم سال 94 به شهادت رسید و مزارشان در همسایگی هم است.هر موقع به مزارشان می روم برای هر دو شهید مادری می کنم و اشک می ریزم چون روح الله مادر نداشت.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۵۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

شهید مدافع حرم رسول خلیلی

تولد: 1365/9/20

شهادت:1392/8/27

محل شهادت: سوریه

آرامگاه: بهشت زهرا(س)،قطعه 53، ردیف 87 الف، شماره 4

به گزارش خبرگزاری بسیج،"شهید محمدحسن خلیلی" معروف به "رسول"، یکی از جوانانی بود که داوطلبانه مدافع حرم بانوی دمشق شد تا با گروه های تفکیری که نیتشان تسلط بر سوریه و تخریب حرم حضرت زینب(س) است بجنگد و می دانست که این جنگ ممکن است به قیمت از دست دادن جانش تمام شود اما شهادت در راه دفاع از حرم بانوی نمونه عاشورایی را برای خود افتخار می دانست.

قبل از شهادتش در همین مزاری که اکنون در بهشت زهرا(س)دفن شده، عکس انداخته و گفته بود که مرا اینجا دفن کنید و از قبل علم به شهادت داشت. وصیت نامه اش را نوشته و آماده شهادت بود و سرانجام روز دوشنبه 27 آبان‌ماه93 (چند روز قبل از تولدش) و روز چهاردهم ماه محرم در نزدیکی حرم حضرت رقیه (س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اما این پایان ماجرا نیست و شهید مدافع حرم«روح‌الله قرباني» هم یکی از دوستان صمیمی اش بود که همیشه سرمزارش می رفت،آبان‌ماه امسال راه دوستش را در پيش گرفت و شهادت را برگزید. "روح‌الله" از نعمت مادر محروم بود و بر سر مزارش سوگوار و دلسوزي چون مادر نداشت و به درخواست مادر شهید خلیلی، پيكر او را بالاي سر رسول در خاك آرام گرفت و از آن روز این مادرشهید برای این دو شهید مدافع حرم مادری می کند. حاج رمضانعلی خلیلی، پدر شهید که بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندش سجده شکر به جا آورده است، معقتد است که عمر داعش و گروه های تفکیری در عراق و سوریه رو به پایان است و  هرگز از تقدم فرزندش در راه اسلام پیشمان نخواهد شد. گفتگوی ما با پدر و مادر این شهید را می خوانید.

رمضانعلی خلیلی در گفتگوی اختصاصی با طنین یاس با اشاره به تسلط فرزند شهیدش به زبان عربی می گوید:  همیشه در مجالس مذهبی شرکت می کرد و همین موضوع باعث شد که راه و روش درست زندگی را بیاموزد و این مجالس تاثیر زیادی در او گذاشته بود، به طوری که به زبان عربی و قرائت قرآن کریم علاقه داشت و همین باعث شد که به این زبان مسلط شود.

ماجرای اعتراض رسول به معلم

 وی با بیان اینکه فرزندش همیشه به مقام معظم رهبری عشق می ورزید، ادامه می دهد: رسول کلاس دوم راهنمایی درس می خواند. یک روز وقتی به منزل رفتم، برخلاف روزهای قبل که رسول در مدرسه به سر می برد، در خانه بود. علت را جویا شدم و همسرم گفت که گویا با معلمشان حرفش شده است. ماجرا از این قرار بود که آن روز قرار بود که حضرت آقا قرار بود تشریف بیاورند کرج، معلم اعتراض می‌کند و می‌گوید ما نمی‌دانیم این حکومت را چطور باور کنیم. از یک طرف می‌گویند اسراف گناه است، از یک طرفم هم شهر را چراغانی کرده‌اند و تمام چراغ‌ها روشن و اسراف... همان موقع رسول از جای خود بلند می شود و می گوید که چراغانی که چیزی نیست و ما باید جانمان را فدای حضرت آقا کنیم. استاد از حاضر جوابی او عصبانی می شود و رسول کلاس را به نشانه اعتراض ترک می کند.

مادر شهید هم در ادامه صحبت های حاج رمضانعلی، از علاقه رسول به بسیج و مباحث دینی برایمان می گوید: 13 سال بیشتر نداشت که عضو بسیج شد. روزهای پنجشنبه بعد از بهشت زهرا(س) به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می‌رفت و به همراه پسرخاله‌اش تا صبح در آنجا می‌ماند.

عکس یادگاری رسول در مزار خودش

این مادر شهید ادامه می دهد: در همان جایی هم که اکنون در بهشت زهرا(س) دفن شده، عکس انداخته و گفته بود که مرا اینجا دفن کنید و واقعا علم به شهادت داشت و جای خودش را برای دفن تعیین کرده بود و فکر می کنم اعتقاد قلبی اش به شهادت باعث شده بود که این پیشگویی را کند.

وی ادامه می دهد: همیشه توکلش به خدا بود و در جاي جاي وصيت‌نامه‌اش از خدا كمك مي‌خواهد و حتي دل‌نوشته‌هايش را اگر ببينيد مي‌گويد خدايا كمكم كن به جايي برسم كه خودم از نظر تقوا، دين، تدين، شجاعت مثل شهدا باشم.

 

به گفته پدر و مادر شهید خلیلی، رسول در جريان فتنه 88 به مدت يك هفته در خانه پيدايش نشد و آرام و قرار نداشت. او در صف انقلابيون عليه فتنه گران به دفاع از نظام در راهپيمايي‌هاي سال88 شركت داشت.

اعزام به سوریه

پدر شهید می گوید: مدتي بود كه در جايي مشغول به كار شده بود و همیشه به او توصیه می کردم که زودتر در محل کارت حاضر شود و سعی کند دیرتر هم آنجا را ترک کند. او هم همین کار را می کرد و سرانجام هم تصمیم به رفتن به سوریه گرفت. ویژگی های روحی و معنوی اش باعث شده بود که ما رفتن او به سوریه را بپذیریم. دوست داشت که به عنوان یک مدافع حرم، از اسلام و حرم بی بی عالم یعنی حضرت زینب(س) مراقبت کند تا دست نا اهلان روزگار به این مکان مقدس نرسد.

حاج رمضانعلی ادامه می دهد: من همیشه به شهادت او ایمان داشتم چون خودش هم قبل از رفتنش در بهشت زهرا(س) گفته بود که شهید می شود و همیشه آماده شنیدن این خبر بودم. او قرار بود که سیزدهمین روز محرم سال 92 به خانه بیاید اما دقیقا یک روز مانده به حرکتش به تهران، بر اثر گلوله تکفیری های پست و جنایتکار در نزدیکی های حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید و به آرزویش رسید.

وی می افزاید: رسول خودش را آماده شهادت کرده بود و از رفتارهایش می توانستیم بفهمیم که می داند این راه شاید برایش بازگشتی نداشته باشد اما عشق به اهل بیت(ع) و سالار شهیدان باعث شد که سنگر دفاع را ترک نکند و به عنوان یک مدافع حرم به شهادت برسد.

سجده شکر بعد از شنیدن خبر شهادت فرزند

رسول شب قبل از شهادتش با خانواده اش تماس گرفته و گفته بود که فردا به تهران خواهد آمد اما فردای آن روز خبر شهادتش را به خانواده اش دادند.

پدر شهید خلیلی با اشاره به شنیدن خبر شهادت فرزندش می گوید: وقتی این خبر را شنیدم سجده شکر به جا آورم چون فرزندم در راهی قدم گذاشته که انتهایش به راه امام حسین(ع) ختم می شود و فرزندم به عنوان یکی از شیعیان اهل بیت(ع) تنها هدفش زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و محرم بوده است و همین رمز باعث پیروزی ما بر علیه داعش می شود چرا که غیرت هیچ شیعه ای قبول نمی کند که دست ناپاک تکفیری ها به حرم حضرت زینب(س) برسد. شهادت فرزندم در ماه محرم گواه بر این است که او به دیدار سالار شهیدان(ع) رفته است و خدا را شكر مي‌كنم كه خداوند ما را به كشتي نجات راه داد.

وی ادامه می دهد: من و حاج خانم پس از عمليات فتح‌المبين بود كه ازدواج كرديم. و در طول مرخصی ام از جبهه به محضر امام (ره)رفتم و از ايشان براي عقد نوبت گرفتم كه پس از آن زندگي مشتركمان را شروع كرديم و امام توصيه‌اي كه به ما كرد اين بود كه در زندگي باهم بسازيد، من فكر مي‌كنم كه نَفَس امام بود كه باعث شد ما در راهي قرار گرفتيم كه خودمان افتخار مي‌كنيم.من همیشه به فرزند شهیدم افتخار می کنم و امیدوارم نسل های امروزی با شناخت زندگی نامه و خصوصیات این شهدا، راهی را انتخاب کنند که هم در این دنیا و هم در آن دنیا سعادتمند شوند.

شهادت "روح الله قربانی" و دیدار آسمانی اش با رسول

«روح‌الله قرباني» یکی از دوستان صمیمی رسول بود که  هرگاه به بهشت‌زهرا(س) مي‌رفت مدت‌ها بر سر مزار دوست صميمي‌اش با او درددل مي‌كرد. با پر كشيدن رسول، روح‌الله بي‌قرار هم آبان‌ماه امسال راه دوستش را در پيش گرفت و شهادت را برگزيد.

مادر شهید خلیلی با بیان اینکه روح الله را هم مثل رسول دوست دارد، و برای او هم مادری می کند، می گوید: مادر روح الله از دنیا رفته است و او  بر سر مزارش سوگوار و دلسوزي چون مادر نداشت به خاطر همین طاقت نیاوردم و پیشنهاد دادم که پیکر دوست صميمي رسول را  بالاي سر فرزندم خاک کنند تا براي هردوي آنها مادري كند.



وی ادامه می دهد: همسرم از تخريب‌چيان جنگ تحميلي بوده و فرهنگ دفاع مقدس با جانش عجين شده و فرزند رشيدم را در دفاع از كيان اسلام تقدم کردم و با این کارم خواستم نشان دهم که نه تنها از مسيري كه پيموده ایم خسته نشده ایم بلكه محكم و استوار ادامه دهنده راهشان هستیم.

امیدوارم ادامه دهنده راه فرزندمان باشیم

مادر شهید خلیلی با بیان اینکه خانواده شهید بودن عزت و ارزش والایی دارند و باید این عزت حفظ شود، می افزاید: خانواده ما با شهادت رسول عزت بیشتری پیدا کرده است و معتقدم که باید این عزت و ارزش را حفظ کرد و برای همین هم وظیفه ما سنگین تر شده است. رسول یک الگویی برای نسل های امروزی است و ما راهش را ادامه می دهیم و دست از مبارزه و جنگ با تکفیری های نمی کشیم و عقب نشینی نخواهیم کرد و تنها نابودی داعش و تکفیری ها ما را آرام می کند.

وی ادامه می دهد: اسلام پیروز است و تفکیری ها و سلفی ها این را به خوبی می دانند اما با حمایت غرب، اسرائیل و آمریکا تلاش می کنند که به اسلام تیشه بزنند. همین حامیان داعش با تبلیغاتی که در سطح جهان کرده اند، وانمود می کنند که اسلام دین خشن است و قصد و هدفشان اسلام هراسی در سطح دنیاست، چرا که می دیدند روز به روز آمار مسلمانان در سطح جهان رو به افزایش است و خواستند با این سناریو طوری در دنیا وانمود کنند که اسلام به جان انسان ها ارزش قائل نیست در حالی که همه ما می دانیم که این توطئه آنهاست و اسلام دین رئوف و مهربانی و عدالت است.

 

تاثیر گذاری نگارش نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی

پدر شهید خلیلی با اشاره به اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه باعث بر ملا شدن نقشه های شوم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی می شود، می گوید: معتقدم که گوش فرادادن و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مطالباتی است که ما از مسئولان نظام داریم.

وی با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب، می افزاید: دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در راستای مقابله با توطئه بزرگ دشمنان در راستای سیاه‌نمایی چهره اسلام ناب است. ایشان در نامه اخیرشان حادثه خونبار فرانسه را مستمسک سخن گفتن با جوانان غربی قرار دادند و به آنها اعلام کردند که افکار شما در اثر حادثه فرانسه دچار ابهام و بدبینی نسبت به اسلام نشود.

این پدر شهید ادامه می دهد: رهبر معظم انقلاب در این نامه از جوانان غربی خواسته‌اند برای درک عظمت اسلام و محتوای پیام آن با مراجعه به منابع و کتابخانه‌ها، به طور شخصی در این باره تحقیق کنند و به گفته‌های رسانه‌های غربی اکتفا نکنند چرا که این رسانه ها مطیع سیاستمداران دولتی کشورشان هستند و آنها تلاش می کنند با تبلیغ اسلام هراسی در دنیا، مانع گرایش به اسلام شوند و از این طریق می خواهند تیشه به ریشه اسلام بزنند.

حاج رمضانعلی اضافه می کند: امام حسین (ع) در راه خدا جهاد کرد، جهادی که همراه با صبر و استقامت بود، شیعیان جهان جهت تجدید عهد و پیمان در روز اربعین به زیارت سالار شهیدان می‌روند و این حضور پیامی دارد که جایگاه خود را نسبت به دشمنان و دوست‌داران اهل بیت پیدا کنیم.

قسمتی از وصیت نامه شهید رسول خلیلی: برایم پیراهن مشکلی به تن نکنید

پدر و مادر عزیزم که سلام و درود خداوند بر شما باد. از شما کمال قدردانی را دارم که مرا با محبت اهل بیت (ع) و راه ایشان و در کمال صبر و عاشقانه بزرگ کردید و همیشه کمک حال من بوده اید. از شما عذرخواهی می کنم و سرافکنده ام که فرزندی خوب برای شما نبودم و در حق شما آنچنان که باید خوبی نکرده ام. از شما می خواهم که مرا حلال کنید.در حق این فرزند حقیرتان دعا کرده و از خداوند بخواهید که او را ببخشد و این قربانی را در راه خود بپذیرد. می دانم که شما ناراحت نیستید؛ زیرا هیچ راهی بهتر از این نیست و این را شما به من آموخته اید و این همیشه آروزی دیرینه من بوده که خدا عاقبت مرا با شهادت در راهش ختم به خیر گرداند.خوش ندارم که این شادمانی را با لباس های سیاه و غمگین ببینم، غم اگر هست برای بی بی جان حضرت زینب (س) باید باشد، اشک و آه و ناله اگر هست برای اربابمان ابا عبدالله الحسین (ع) باید باشد و اگر دلتان گرفته روضه ایشان را بخوانید که منم دلم برای روضه ارباب و خانم جان تنگ است.

 اما چه خوشحالی بالاتر از اینکه فدایی راه این بزرگواران شویم. پس غمگین نباشد.

 برادر عزیزم؛مرا حلال کن و ببخش ، می دانم که در حق تو هم کوتاهی کردم، برایم دعا کن و مرا نیز حلال کن، خدا را سرلوحه کارهای خود قرار بده. از خداوند می خواهم همیشه کمک حال تو برادر عزیزم باشد. دعا برایم یادت نرود.

 از فامیل، همبستگان نیز می خواهم که مرا حلال کنند و ببخشند و برایم دعا کنند.

 رفقا، دوستان و همکاران و همنشینان عزیرم که شاید بیشترین اوقات زندگیم را در کنار شما بوده ام، خداوند را شاکرم که در رفاقت هم به من لطف عطا کرده که دوستان و هم نشینانی به خوبی شما دارم تا تکمیل کننده و یاری دهنده من باشید.

مرا ببخشید، برایم بسیار دعا کنید و در روضه های ارباب و مجالس عزاداری اهل بیت (ع) مرا فراموش نکنید.

گفتگو از : مصطفی قهرمانی

منبع: طنین یاس


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار