علی اشرف خانلری
مسئول انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مسئول انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، خواستار حمایت از تولید و صادرات صنایع دستی این استان شد .
کد خبر: ۸۶۰۴۷۷۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ ربابه چراغی جعفری در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، افزود: با توجه به بافت اجتماعی و تنوع قومی شهری، روستایی و عشایری استان تهران، بیش از یکصد رشته توسط هنرمندان شاخه های نساجی سنتی، بافته‌های داری و زیراندازها، پوشاک سنتی، رودوزی‌های سنتی، چاپ‌های سنتی، سفال، سرامیک و کاشی سنتی، صنایع دستی مستظرفه، صنایع دستی چرمی، هنرهای دستی وابسته به معماری، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و صنایع دستی سنگی تولید می شود .

وی با اشاره به پتانسیل بالای گردشگری استان تهران افزود: تولید و عرضه صنایع دستی به توسعه صنعت گردشگری و رشد اقتصادی کمک شایانی می کند .

ربابه چراغی جعفری حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی را ضروری دانست و گفت: توسعه صنایع دستی می تواند منجر به رشد اشتغال در استان شود و علیرغم مشکلات، محدودیت ها و کمبود منابع مالی، اقدامات مطلوبی برای هنرمندان بسیجی استان تهران انجام شده است .

به گفته وی، ایجاد بازرچه صنایع دستی دائمی و فصلی، گام مهمی در تحول صنایع دستی استان محسوب می شود. وی افزود: برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  به همت انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد و مرکز مقاومت بسیج سازمان میراث فرهنگی و با حضور هنرمندانی از شهرستان های تابعه استان تهران را اقدام مناسبی در راستای حمایت و تولید صنایع دستی برشمرد و خواستار تداوم این اقدام مهم شد.

وی ارائه آثار و برپایی کارگاه توسط هنرمندان شهرستان های استان تهران در نمایشگاه مذکور را گامی در جهت حمایت از تولید صنایع دستی برشمرد و یادآور شد: در هفته گرامیداشت بسیج نیز نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی که با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، سپاه شهرری  و انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان تهران برپا شد، مورد استقبال هنرمندان و مردم قرار گرفت و قرار است این گونه نمایشگاه ها بطور مداوم برگزار شود.

ارسال نظرات