علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: پس از گذشت ۳۰ روز از آوارگی خانواده ای بی بضاعت در خیابان های سرد و بهانه قرار دادن محدوده جغرافیایی برای عدم خدمت رسانی به آن ها از سوی دستگاه های خدمت رسان، بسیج باردیگر مصرع (( بنی آدم اعضای یک پیکرند ))را معنا کرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۶۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه  ملارد، ۲۴ آبان سال جاری گزارشی مبنی بر آوارگی زن و مردی بی بضاعت در گوشه‌ای از محدوده مرزی شهر مارلیک_ملارد و فردیس در پایگاه خبری اقتدار ملارد منتشر شد.

بر اساس این خبر، این خانواده بی بضاعت به دلیل از کارافتادگی سرپرست خانواده و عدم تأمین اجاره بها مجبور به ترک سرپناه و آوارگی در خیابان‌ها شده بود. زندگی در سرما و بارندگی شدید آن روزها سختی‌های فراوانی را برای این زوج کهن سال پدید ‌آورد. زوجی که با انبوهی از وسایل خود در پیاده روی خیابان چادر بی پناهی را برسر خود کشیده بودند.

پس از انتشار این خبر امید می‌رفت مسئولان و دستگاه‌های خدمت رسان عکس‌العملی نشان داده و به کمک این خانواده بروند اما پس از گذشت روزها همچنان این مردم و عابران بودند که کمک‌های خود را از آن‌ها دریغ نمی‌کردند.

گزارش دوم از وضعیت اسف‌بار این خانواده روی خروجی این رسانه قرار گرفت که بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت.

این خانواده در شمالی ترین نقطه شهر مارلیک، ضلع شمالی میدان سپاه و در حدمرز شهرستان ملارد و شهرستان فردیس در چادر پوسیده خود سکنی گزیدند . پس از گذشت روزها از آوارگی این خانواده، هیچ سازمان خدمت رسان به این خانواده رسیدگی نکرد.

در گزارش قبل به سراغ مسئولین شهرستان ملارد رفتیم و جویای علت عدم رسیدگی به این خانواده شدیم. مسئول اداره بهزیستی، مسئول کمیته امداد و شهردار ملارد علت عدم خدمات رسانی را خارج بودن این خانواده از محدوده مرزی شهرستان ملارد عنوان کردند.

در تماس با بهزیستی شهرستان فردیس و پیگیری از آن‌ها مسئول روابط عمومی این سازمان پس از بررسی، گفت: این خانواده در محدوده استان تهران است و در محدوده البرز قرار ندارد.

پس از گذشت ۳۰ روز آوارگی و تحمل سختی‌ها و دشواری های بسیار و با شروع موج سرما در منطقه جنوبی البرز و شهرستان ملارد به نظر می‌رسید این خانواده دیگر طاقت نیاورند. پیگیری‌های ما از مسئولین هم کم کم ناامید کننده می‌شد.

در این زمان و در بی توجهی مسئولان به عمق موضوع، نور امید غیرت بسیجی فضای منطقه را منور کرد و خبر رسید که تعدادی از بسیجیان با مراجعه به محل اسکان این خانواده قصد جابه‌جایی آن‌ها را دارند.

  تهیه خانه توسط یک بسیجی

بسیجیان با شنیدن خبر آوارگی این خانواده و عدم رسیدگی ادارات خدمت رسان کمر همت بستند و به یاری این زن و شوهر آمدند.

بر اساس این گزارش به همت بسیجیان وسایل این خانواده به یک واحد مسکونی منتقل و وسایل گرمایشی و مواد غذایی نیز توسط بسیجیان خریداری و در اختیار این خانواده قرار گرفت.

این اولین و آخرین باری نیست که بسیج برای کمک به مردم و خدمت به جامعه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند. اردوهای جهادی و بسیاری از این خدمات، درسی مهم برای دستگاه‌های دولتی است که بدانند حد و مرز بهانه خوبی برای کمک نکردن و خدمت رسانی به مردم و جامعه نیست.

این اقدامات خالصانه بسیج است که خشم دشمنان خارجی را به دنبال داشته و دشمنان داخلی را عصبانی کرده است. اگرچه تخریب این نهاد مردمی هیچ گاه از دستور کار دشمنان خارجی و داخلی خارج نشده و نمی‌شود اما تفکر بسیج و بسیجی لحظه‌ای از آرمان‌ها ی این نهاد مردمی  دور نمی‌شود.

اگرچه در دوران انتخابات احزاب و کاندیداها بوق تبلیغات را برسرمردم فریاد می‌زنند، اما این روزها و این اقدامات هیچ گاه از چشم آگاه و بینای مردم دور نمی‌ماند. مردم از مسئولین خدمت می‌خواهند و گرنه خودشان بیشتر از هر مسئولی ریاست و پشت میز نشینی را بلد هستند.


ارسال نظرات