حسینی در گفتگو با بسیج:

گزارش آمانو، گذشته روحانی را زیر سوال می‌برد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تایید و دفاع از گزارش آمانو با توجه به عملکردی که ما از جانب بعضی افراد و فعالیتهایشان می بینیم، می تواند به نوعی با بحث انتخابات ارتباط داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۱۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: طبیعی است که افرادی مثل آمانو و امثال ایشان که تحت تاثیر رژیم صهیونیستی و امریکا هستند و استقلال کافی ندارند همچین گزارشی تهیه کنند.

حسینی دفاع از گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی را عجولانه دانست و اظهار داشت: انتظار می رفت که مسئولین در وزارت امورز خارجه تجزیه و تحلیلی و بررسی بیشتری می کردند و آن وقت اظهارنظر می کردند، چرا که تایید چنین گزارشی باعث شد، هم کشور و هم آقای روحانی  که دبیر شورای عالی امنیت ملی و پیگیر بحث هسته ای ایران در سال 82 تا 84  بود زیر سوال برود!

وی در توضیح این مطلب افزود:  آقای روحانی دفاعیاتی که تاکنون داشته اند مخدوش شده است؛ ازین رو آقای روحانی باید از خود دفاع کند و نه تنها از شخص خودش که در آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده  بلکه هم از اقدامات ایران دفاع کند و پاسخی قاطع بدهدو اعلام دارد که این اتهامات بی اساس است، چراکه این اعتماد و احتیاط کردن نه تنها چیزی را حل نمی کند بلکه مشکل ساز نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با پی ام دی عنوان کرد: علی رغم اینکه خواسته اصلی ما این است که پی ام دی بسته شود، اما نکاتی که درآن گنجانده شده و موضع گیری های منفی که درمورد عملکرد و شفافیت های ایران در مسائل هسته ای مطرح شده، نوعی بی انصافی و تهمت ناروا و کذب محض است و طبق فرموده رهبری معظم انقلاب مبنی بر حرمت استفاده از سلاح شیمیایی و اتمی ایران هیچ وقت به دنبال بمب هسته ای نبوده لذا چنین چیزی صحت ندارد و این اظهارنظر می تواند به نوعی برای ما اشکلاتی را ایجاد کند.

حسینی در ادامه گفت: ولی تمام تلاش ها باید صورت گیرد تا این پرونده بسته شود و افرادی نیز که اعتماد زیاد به بیگانگان دارند، بایستی دراین اعتماد کردن تجدیدنظر کنند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که امریکا قابل اعتماد نیست این را جدی بگیرند و این نیز ثابت شد که امریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: بهترین راه این است که با اقتدار از حقوق ملت و کشورمان دفاع کنیم چرا که هر وقت ما با اقتدار ایستادیم موفق بودیم و هر وقت که ضعف تحت عنوان تعامل و حسن نیت و اعتماد نشان دادیم، متاسفانه پاسخ خوبی نگرفتیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: این تایید و دفاع از گزارش آمانو با توجه به این عملکردی که ما از جانب بعضی افراد و فعالیتهایشان می بینیم می تواند به نوعی  با بحث انتخابات ارتباط داشته باشد.

حسینی در این راستا یادآورشد: درست است که دولت اعلام بی طرفی و عدم ورود مسئولین به فعالیتهای انتخاباتی و حمایت از افراد و گروهها می کند؛ ولی ما عملا شاهدهستیم حداقل در لایه های پایینی افرادی حساب شده در جهت اهداف حزبی و جناحی خودشان عمل می کنندو در این رابطه مواردی را نیز به وزارت کشور منتقل کردیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار