خبرگزاری بسیج: به منظور استفاده از ظرفیت عظیم، مشتاق و مخلص راهیان حریم ملکوتی حسینی (ع) در موسم اربعین در بسط و گسترش ارزش های والای حماسه جاوید عاشورا، طرح ملی خادم الحسین (ع) با همکاری نهادها، موسسات و سازمان های فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی_آموزشی به اجرا در می آید.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۰۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ این طرح در صدد است تا اهداف و مقاصد زیر را به عنایت حق تعالی و الطاف شهدای جاوید کربلا و نیت خالصانه مسافران عتبات عالیات در اربعین محقق سازد.

1_ کمک به زایران اربعین حسینی(ع) 2_ مصون سازی محیط پیاده روی و عزاداری 3_ فرهنگ سازی برای ترویج احترام و اکرام به مردم عراق به عنوان میزبان زایران 4 همکاری در اقامه شعایر دینی به ویژه نماز، 5_ ترویج فرهنگ قناعت و جلوگیری از اسراف 7_ کمک در حفظ سلامت محیط از نظر بهداشت و نظافت 8_راهنمایی و امداد به زایران 9_ گسترش آموزشهای عمومی در خصوص آداب، امنیت،بهداشت و سلامت و فرهنگ زیارت در بین زایران.10 _ مشارکت در ایجاد فضای معنوی از طریق تبلیغات و محیط آرایی شهرها و مسیرها و مساعدت در برگزاری گردهماییها بر پایی موکب ها وایستگاهای فرهنگی و امدادی و خدماتی11_ ترویج و توسعه فضایل اخلاقی و انسانی همانند تعاون. ایثار ، و... افرادی که تمایل به حضور در پیاده روی اربعین و خروج از کشور را دارند حتما باید در سایت samah.haj.ir ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام، ۱- زائر اربعین سال ۹۴ ۲- دارای سلامت جسمی کامل ۳- حداقل 22 و حداکثر 27 سال سن و آقا ۴- توانایی انجام کارهای فرهنگی و امدادی داشته باشد.

ارسال نظرات