همزمان باهفته بسیج

دومین یادواره شهدای روستای دهرود سفلی برگزار شد

دومین یادواره چهار شهید روستای دهرود سفلی با حضور مسئولین ادارات و نهادها، خانواده شهدا و بسیجیان در مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۵۷۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، در این یادواره که هم زمان با هفته بسیج و به همت پایگاه مقاومت شهید محلاتی این روستا برگزار شد دکتر ناصر جوکار استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز گفت: امروز ما در این محفل دور هم جمع شده­ایم تا از شهیدان یادی کرده باشیم امّا مقدّس­تر از شهیدان، اهداف آن­ها است که امروز، عَلَم آن بر دوش ماست.

وی اظهار داشت: امروز فقط بسیجی نظام بودن کافی نیست بلکه باید بسیجی مبانی نظام هم باشیم و بدانیم که امروز اسلحه بسیج از کلاشینکف به اسلحه استدلال و منطق تبدیل شده است و لازم است که ما به این اسلحه نیز مسلّط باشیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هر سیستمی که نتواند با استدلال، شبهات خود را برطرف کند نمی­تواند در مقابل جنگ نرم دشمن ایستاگی کند لذا بر همین اساس است که امروز اوّلین وظیفه بسیج این است که اجازه ندهد خرده شیشه­های فکری وارد جمع دانش آموزان و دانشجویان شود.

دکتر جوکار خاطرنشان کرد: بسیجی باید نگاهی آینده پژوهانه داشته باشد و از مشکلات نترسد بلکه باید در هر کاری، مشکلی وجود دارد بی­باکانه وارد آن شده و آن را حل کند.

وی افزود: یک فرد بسیجی باید مرز بین امام حقیقی و امام ساختگی را زودتر از دیگران تشخیص دهد چرا که هرگاه از اندیشه رهبری عدول کردیم در هر جایگاهی که باشیم آن روز، روز مرگ ماست.

ناصر جوکار در ادامه به تذکرات اخیر مقام معظم رهبری درباره پروژه نفوذ دشمن در کشور اشاره و تأکید کرد: رهبری بیش از 70 بار کلمه نفوذ را در سخنرانی­های اخیر خود به ما گوشزد کرده است. لذا لازم است چشم و گوشمان باز باشد که مبادا روزی فرا برسد که فریب لبخند آمریکا را بخوریم ولی چماق پشت سر او را نبینیم.

وی در پاسخ به کسانی که می­گویند اگر امام امروز بود شعار مرگ بر آمریکا را برمی­داشت گفت: فلسفه برگزاری یادواره شهدا این است که جنایات آمریکا را فراموش نکنیم. ما شعار مرگ بر آمریکا را سر می­دهیم به دلیل کودتای 28 مراد، حمایت از پهلوی­ها، تأسیس سازمان خون آشام ساواک، حمایت از صدام، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری، ساختن فیلم­های ضدّ ایرانی و صدها جنایت دیگری که از آمریکا سراغ داریم.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: فلسفه برگزاری یادواره­های شهدا در این مسئله خلاصه می­شود که امام زمان خود را بشناسیم و لحظه­ای در اطاعت از ولی امر مسلمین تعلل نکنیم.

انتهای خبر/

محمّد غلامیان - 13940902


ارسال نظرات