مجمع عمومی خانه مطبوعات استان تهران بزودی تشکیل می شود

خبرگزاری بسیج: دومین نشست هیات موسس خانه مطبوعات استان تهران با حضور اعضای هیات موسس و داود اسماعیلی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۱۳۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در این جلسه اعضای هیات موسس و معاون فرهنگی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به بحث و بررسی پیرامون اساسنامه خانه مطبوعات و رفع برخی ابهامات آن پرداختند.

بر اساس این گزارش، مصوبات کلیات اساسنامه پیشنهادی معاونت مطبوعاتی، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پس از تصویب اعضا و نهایی شدن آن، به اداره ثبت شرکت ها و حاکمیت معنوی ارسال شد.

همچنین پس از تصویب اساسنامه، مجمع عمومی به منظور تشکیل هیات مدیره خانه مطبوعات، تشکیل خواهد شد و اعضای خانه مطبوعات استان تهران فعالیت های خود را در قالب خانه مطبوعات آغاز خواهند کرد.

اسماعیلی با اشاره به انجام تمهیدات لازم و نهایی شدن مصوبات، خاطر نشان کرد: حدود دو هفته آینده مجمع عمومی خانه مطبوعات اسان تهران، تشکیل خواهد شد.

 گفتنی است که خانه مطبوعات، تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است که دست اندر کاران مطبوعات و مراکز خبر رسانی استانی در آن عضو بوده و برای ارتقاء سطح کمی و کیفی مطبوعات با هم تشریک مساعی می کنند.

همچنین کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی های قانونی و مسئولانه رسانه های استانی، کمک به اقتصاد رسانه های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه های روز آمد مدیریت رسانه، حل مشکلات صنفی و دفاع از حقوق حرفه ای اعضاء، آموزش شیوه های حرفه ای روزنامه نگاری، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی، بسط و تقویت ارتباط مطبوعات استان با دستگاه های اجرایی، موسسات و نهاد های دولتی، عمومی و سایر صنوف و تشکل های قانونی، دفاع از حقوق حرفه ای اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای آنان و... از دیگر وظایف خانه مطبوعات است.

 یادآور می شود: مرتضی فغانی، رضا فغانی و علی اشرف خانلری از شهرستان ری، علیرضا مهدی زاده از شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا، علی لطفی از شهرستان بهارستان، احمد تاجیک از شهرستان پاکدشت و منیره الوند غیاثوند از شهرستان قدس در جلسه‌ای که به منظور تاسیس  خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر برزین ضرغامی مدیرکل، داود اسماعیلی معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی، نمایندگان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه شهرستانهای استان تهران برگزار شد، به عنوان هفت عضو هیئت مؤسس خانه مطبوعات شهرستانهای استان تهران انتخاب شده اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار