امام جمعه اردکان تأکید کرد :

لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در موضوع محیط زیست

امام جمعه اردکان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تأکید کرد .
کد خبر: ۸۵۹۶۶۲۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری گفت : این ابلاغیه نشان می دهد که موضوع محیط زیست موضوعی جزئی ، حاشیه ای ، کوتاه مدت ، حزبی و گروهی نیست .

وی افزود : باید جلو هرچیزی که محیط زیست را تهدید می کند گرفته شود و مردم هم باید بدانند تخریب آن جرم محسوب می گردد و عاملان تخریب محیط زیست نیز باید مجازات شوند و خسارت آن هم جبران شود .

امام جمعه اردکان به مسئولان قضایی نیز توصیه کرد که با ناراحتی و اعتراض عده ای دست از سلامت مردم و اجرای قانون شرع برندارند .

وی اظهار داشت : مهمترین نکته این ابلاغیه آگاه کردن مردم و افکار عمومی در موضوع محیط زیست و احیای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : اگر مدیری و یا کارگری می بیند در محیط کار و صنعت خود به محیط زیست خیانت می شود وظیفه قانونی ، شرعی و آخرتی دارد گزارش کند و در این زمینه کوتاه نیاید .

وی خطاب به مسئولان گفت : مسئولان هم باید بدانند عملکرد آنها در حال و آینده درباره موضوع محیط زیست مورد رصد قرار می گیرد و باید جوابگو باشند .

امام جمعه اردکان ضمن تشکر از تلاش جوانان و فعالان عرصه حفاظت از محیط زیست از آنها خواست با تیزبینی و دقت کافی عملکرد مسئولین و صنایع را رصد کنند .

وی با اشاره به رشد صنایع در شهرستان اردکان اظهار داشت : بنده بارها گفته ام ولی برخی ها گوششان نمی شنود ؛ ما از همه سرمایه گذاران تقدیر و تشکر می کنیم اما نباید کار آنها به محیط زیست و سلامت مردم ضربه بزند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : ما با صدای بلند اعلام می کنیم که اگر سلامت مردم و محیط زیست شهر به خطر بیفتد در حد توان ایستاده ایم .

وی اظهار امیدواری کرد همانطور که مردم از صنایع و اشتغال در آن استفاده می کنند از فضای سالم زیست محیطی شهر نیز بهره مند شوند .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت حوادث اخیر در لبنان و پاریس گفت : جنایت و ریختن خون انسان ها در هرجا که باشد محکوم است .

وی افزود : نمی دانیم چرا بعضی ها در مقابل جنایت در فرانسه هیاهو به راه می اندازند ولی وقتی این جنایت در بیروت صورت می گیرد سکوت می کنند مگر خون مردم لبنان با خون مردم فرانسه تفاوتی دارد ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص اینکه حمایت غربی ها از تروریست و داعش روزی دامن خودشان را خواهد گرفت تصریح کرد : امروز با چشم خود می بینیم که در قلب اروپا این جنایت اتفاق می افتد .

وی گفت : غربی ها باید بدانند اگر واقعا می خواهند تروریست و داعش از بین برود باید موضوع تروریست خوب و بد را کنار بگذارند و با این موضوع با سیاست یک بام و دو هوا برخورد نکنند .

امام جمعه اردکان امنیت موجود در کشور را مرهون تلاش همگانی و بویژه نیروهای سپاه ، بسیج ، نیروهای انتظامی ، امنیتی و اطلاعاتی دانست و بر قدردانی از این نعمت بزرگ تأکید کرد .

وی افزود : گاهی صحبت هایی بر علیه این نیروها شنیده می شود و ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که هدف از این حرف ها و تبلیغات ، تضعیف نیروهای امنیتی کشور برای نفوذ در ایران است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت : بسیجیان به عنوان نیروهای مؤمن به انقلاب و اسلام در هرجا که لازم باشد حضور دارند و آماده خدمت هستند .

وی از بسیجیان خواست که با درک شرایط حساس و موقعیت ویژه بر اعتقاد و ایمان خود و اطرافیان خود بیفزایند .

خطیب جمعه اردکان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ماه های اخیر در مورد خطر نفوذ دشمن افزود : معلوم می شود که موضوع نفوذ بسیار مهم است که یکی از راه های نفوذ تغییر باورهای مردم است و بسیجیان باید در این زمینه نیز پا به کار باشند .

وی اظهار داشت : دشمن نتوانست از راه تحریم ، نفوذ اقتصادی و نظامی به کشور و ملت ما ضربه بزند و این دفعه از طریق تغییر باورهای مردم وارد شده است و می خواهد اعتقاد ما را به انقلاب ، ایستادگی در برابر مستکبران و جنگیدن با دشمنان عوض کند .

امام جمعه اردکان افزود : دشمن در ذهن و باور من و شما می اندازد که چرا باید بجنگیم ؟ چرا باید با دنیا قهر باشیم ؟ چرا با همه دست ندهیم ؟ دشمنی یعنی چه ؟ مستکبر یعنی چه ؟

وی گفت : ما باید با مطالعه آیات قرآن و با ایمان و اعتقاد قوی هم خود را از این همه هجمه حفظ کنیم و هم دیگران را روشن کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ابتدای خطبه دوم به سالروز ورود حضرت امام رضا (علیه السلام) به خرانق و نامگذاری این روز به نام روز اردکان اشاره کرد و بر ترویج نام و یاد اهل بیت (علیهم السلام) و پرهیز از خرافات در این زمینه تأکید کرد .

گرامیداشت هشتم صفر روز بزرگداشت سلمان فارسی و بیان جایگاه و خصلت های این صحابه بزرگوار از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات
آخرین اخبار