فرمانده سپاه ناحیه فومن خبر داد:

اجرای رزمایش رزم در جنگل

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به وسعت 65درصدی جنگلی فومن گفت: رزمایش رزم در جنگل در این شهرستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۵۹۶۴۳۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

سرهنگ حسین توشه، فرمانده سپاه ناحیه فومن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن؛ با اشاره به آغاز رزمایش گردان‌های الی بیت‌المقدس در این شهرستان اظهار کرد: رزمایش دفاع از کوی و برزن بر اساس دکترین دفاعی سپاه با اتکا بر توانایی داخلی شهرستان به کارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رزمایش گردان‌های الی بیت‌المقدس دفاع از تهدیدات مختلفی که با آن مواجه هستیم را آموزش می‌بینند، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی کمین، ضد کمین، مقابله با اغتشاشات و نا آرامی، رهایی گروگان، حفاظت و حراست از اماکن مهم در مواقع بحران، تورهای ایست و بازرسی در روز نخست رزمایش اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه ما با دو نوع تهدید طبیعی و مصنوعی مواجه هستیم که گردان‌های الی بیت المقدس دفاع از هر دو تهدید را آموزش می‌بینند، گفت: تهدیدات طبیعی مانند سیل، زلزله، برف، آتش سوزی و ... و تهدیدات مصنوعی تهدیداتی است که ساخته دست انسان می‌باشد.

سرهنگ توشه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خاص فومن وسعت 65درصدی جنگلی آن است، تصریح کرد: در زمان بروز تهدیدات جنگل خود یک تهدید محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش نوع رزم در جنگل را مبادرت می‌ورزیم تا آماده مقابله با انواع تهدیدات مصنوعی که در شهرستان مصور است شویم و در جنگل‌ها هم موفقیت داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه سال گذشته تمرین رزم در جنگل داشتیم، اظهار کرد: این رزمایش به این دلیل است که گردان‌های الی بیت‌المقدس فومن به حدی از توانایی دست پیدا کنند تا در مشکلات و تهیددات مختلفی که در کشور رخ می‌دهد به کمک آنها بشتابند.

ارسال نظرات