حمله در پاریس، سقوط بازار در قاهره

گاردین از سقوط بازارهای اروپا و آسیا پس از حمله تروریستی فرانسه گزارش می‌دهد
کد خبر: ۸۵۹۴۵۱۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش بسیج، انتظار می‌رفت بازارهای بورس اروپا و آسیا بلافاصله پس از جریان حمله پاریس و ترس و وحشت از تروریسم در منطقه سقوط کنند چرا که این مسئله روند بهبود اقتصاد اروپا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بازارهای اروپایی با ریزش 2درصدی مواجه شده‌اند. بازار فرانسه نیز به بدترین وضعیت موجود رسیده‌است

تحلیل‌گران اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که زلزله بزرگی در بازارهای جهانی اتفاق بیفتد. بر اساس گزارش‌های گاردین در حمله تروریستی فرانسه بالغ بر 129 نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر مجروح شده‌اند.

بازارهای اروپایی با ریزش 2درصدی مواجه شده‌اند. بازار فرانسه نیز به بدترین وضعیت موجود رسیده‌است.

البته تحلیل‌گران اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که این وضعیت به صورت مقطعی تأثیرگذار خواهد بود و در درازمدت مردم فرانسه پس از اولین تروری که بعد از یک دهه در اروپا رخ داد، دوباره بلند خواهند شد.

کریس وستون تحلیل‌گر اشد می‌گوید: «قطعاً این جریان آغازی بر روند منفی در آسیا و اروپا خواهد بود. اما به نظر من اتفاقات نارحت‌کننده در پاریس باعث ادامه این روند منفی نخواهد شد.»

او همچنین می‌گوید: «بازار در ماه اکتبر روزهای خوبی را تجربه کرد و قطعاً پس از این تراژدی آسیب می‌بیند.»

سقوط 2درصدی اقتصاد اروپا باعث شده بازار اروپا به پایین‌ترین سطح خود در شش هفته اخیر برسد.

روز یکشنبه یعنی یک روز پس از این فاجعه بسیاری از بازارهای شرق میانه نیز سقوط کردند و باعث نگرانی سرمایه‌گذاران از قاهره تا دوبی شدند.

اصلی‌ترین سهام مصر 4 درصد سقوط کرد. سهام امارات متحده عربی نیز کاهش 3.6 درصدی را تجربه کرد.

قرار است بازار پاریس در روز دوشنبه به صورت معمولی باز و مشغول به کار شود. اما کارشناسان اقتصادی از وضعیت اعتمادپذیری بازار فرانسه و مشتری‌های این کشور نگران هستند.

منبع:صدای اقتصاد



ارسال نظرات