در نشست خبری هفته بسیج مطرح شد:

بسیج مدافع همه جانبه دستاوردهای انقلاب

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری هفته بسیج از اجرای برنامه‌های متنوع این هفته همزمان با سراسر کشور با محوریت نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۳۷۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده بسیج یادگار حضرت امام(ره) دانست و گفت: بنا به گفته امام(ره) بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و حدیث عشق می‌دهد.

وی اظهار کرد: بسیج از برکات و الطاف خداوند متعال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که به واسطه حضرت امام(ره) به ملت ایران ارزانی شد و حضرت امام(ره) امنیت کشور را بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بسیج میلیونی مردمی سپردند و این نشان از اقتدار و عظمت این نهاد دارد.

گلشن زاده با اشاره به دوران تبعید امام خمینی(ره) در نجف گفت: مسئولانی که در سال 52 با آن امام راحل دیدار می‌کردند سوالی را پیرامون امنیت و پاسداری ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرسیدند که امام راحل در جواب آن‌ها اینگونه پاسخ می‌داد که من امنیت کشور را بعد از پیروزی انقلاب به بسیج و ارتش بیست میلیونی و مردمی تحویل خواهم داد، که بسیج بعد از شروع جنگ شکل گرفت.

 وی با بیان اینکه بسیج مدافع همه جانبه دستاوردهای انقلاب است خاطرنشان کرد: بسیج برای حفاظت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دفاعی همه جانبه تشکیل شد، که نمونه بارز آن رشادت‌های بی‌شماری است که در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان از خود نشان دادند.

گلشن زاده ادامه داد: در جبهه‌های فرهنگی و علمی بسیجیان از پیشتازان بودند و امید است که در جبهه اقتصاد مقاومتی هم مانند سایر جبهه‌ها بدرخشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه از برگزاری بیش از 500 برنامه همزمان با هفته بسیج در سطح استان خبرداد و بیان کرد: به دلیل حجم برنامه‌ها بخشی از آنها قبل از هفته بسیج، بخشی در طول هفته و تعدادی نیز بعد از هفته بسیج اجرایی خواهد شد.داد: به منظور تببین این فعالیت‌ها در طول هفته بسیج برنامه‌های متنوعی در استان پیش‌بینی شده است؛ افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، همایش بزرگ پیاده روی، گردهمایی حلقه‌های صالحین، ویزیت رایگان، اعزام اکیپ درمانی به مناطق محروم، برگزاری نشست‌های معرفتی، برگزاری نشست روشنگری با موضوع نفوذ، برگزاری ۱۰۰ نشست روشنگری با موضوع استکبار ستیزی، یادواره شهدا تحت عنوان آبروی کوچه‌ها افتخار محله‌ها بخشی از این برنامه‌هاست.

گلشن‌زاده، برگزاری نشست سرگروه‌های حلقه‌های صالحین با مربی و سرمربی آنها، همایش علمی کردن کشاورزی، یادواره شهدای هنرمند، کارگاه آموزشی مادران پرچمدار مقابل با جنگ نرم و نشست ادبی بسیج، خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در سراسر حوزه‌های مقاومت بسیج، یادواره شهدای جاورسیان، کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، همایش شکوه پایداری با حضور خواهران بسیجی در مصلی بیت‌المقدس اراک، گلباران قبور مطهر شهدا، مسابقات ورزشی، جشنواره خلاقیت‌ها و ابتکارات بسیج و همایش نقش رسانه در پوشش فاجعه منا و اربعین حسینی را از مهمترین برنامه‌های این هفته بسیج عنوان کرد.

وی گفت: سرکشی از ۴۰۰ خانواده شهدا، ویزیت رایگان، برنامه‌های فرهنگی نشست معرفتی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌هاست، همچنین هر یک از روزهای این هفته به نام بسیج، ولایت و انتظار، بسیج، بصیرت و استکبار ستیزی، بسیج، خودکفائی و اقتصاد مقاومتی، بسیج، خودباوری و جهاد علمی، بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی، بسیجف وحدت و بیداری اسلامی، بسیج،ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

ارسال نظرات