خبرهای داغ:
فرزند شهید حاج رضا قائمی :

ما می توانیم را از پدرم آموختم

عباسعلی قائمی گفت: دشمنان انقلاب، سعی در منفی جلوه دادن ارزش ها و دستاوردهای کشورمان دارند. در جنگ نرم، ما دشمن را نمی بینیم، چون در برابر ما نیست. ما در شرایط بسیار نامتقارن و متفاوت قرار داریم و این اتفاق، خیلی سخت تر از جنگی است که در طول هشت سال دفاع مقدس داشتیم. در این شرایط، باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۴۳۳۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،عباسعلی قائمی فرزند شهید حاج رضا قائمی  درباره نقش رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم گفت: در بیشتر کشورهای جهان، از جانبازان جنگ کشورشان، به عنوان قهرمانان ملی یاد می کنند و برایشان مجسمه می سازند و این گونه، برایشان ارزش قائل می شوند. در کشور ما هم، وجود سایت هایی با محوریت دفاع مقدس باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل های امروزی می شود.

 

وی در ادامه افزود: پدرم همیشه می گفت که ما در جنگ نشان دادیم که قادر به انجام هر کاری هستیم. ما در آنجا، توان عملی مان را نشان دادیم. در زمان جنگ، با بزرگترین ارتش دنیا می جنگیدیم؛ به این معنی که بیشتر کشورهای جهان عراق را یاری می کردند. ما به دلیل اسلام دوستی بود که توانستیم جلوی آنها ایستادگی کنیم.

 

این فرزند شهید به وظایف ایرانی ها در شرایط جنگ نرم اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب، سعی در منفی جلوه دادن ارزش ها و دستاوردهای کشورمان دارند. در حال حاضر، آنها جنگ نرم را پیش کشیدند و سعی دارند، ذهنیت مردم کشور مان را نسبت به آرمان هایمان، منفی جلوه دهند.  در جنگ نرم، ما دشمن را نمی بینیم، چون در برابر ما نیست. ما در شرایط بسیار نامتقارن و متفاوت قرار داریم و این اتفاق، خیلی سخت تر از جنگی است که در طول هشت سال دفاع مقدس داشتیم. در این شرایط، باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

 

وی در خصوص اخلاقيات پدرش گفت: در یک از آن روزها وقتي به خانه آمد، پسری 20 ساله را هم با خودش آورده بود. مي گفت با او در خيابان آشنا شده است و قصد کمک به او دارد. پدرم هميشه دوست داشت که گره از مشكلات ديگران باز كند. برايش فرقي نمي كرد كه طرف مقابلش آشناست يا غريبه . اگر احساس مي كرد كسي به كمكش احتياج دارد ، این کار را انجام می داد.

 

فرزند شهید قائمی گفت: رابطه ام با پدرم هميشه دوستانه بود. بارها شده بود كه برای مسافرت به مکان های مختلف رفته بوديم و با بودن در کنارش، همیشه به ما خوش می گذشت. او در زمان مجروحیت شیمیایی اش، سختی های زیادی کشید اما هرگز خم به ابرو نیاورد.

 

عباسعلی قائمی در پایان صحبت هایش، یاد پدرش را این گونه برایمان زنده می کند: در حال حاضر، در زندگي هر موقع به مشكلي برمي خورم براي پدرم يك حمد و سوره مي خوانم. يك بار مشكل كاري برايم به وجود آمده بود و نمي دانستم چه كنم. همان موقع براي پدرم يك حمد و سوره خواندم .همان موقع بود كه راه حل موضوع به خاطرم آمد. او همیشه با من است و من هم او را از یاد نخواهم برد.

منبع: کوله بار

انتهای پیام/ ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار