کوشکی در گفتگو با بسیج:

اظهارات رئیس جمهور نقض قانون اساسی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر رئیس جمهور یکبار دیگر قانون اساسی را بخوانند فکر می کنم که دیگر چنین بیاناتی را نفرمایند.
کد خبر: ۸۵۹۳۷۶۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در پی اظهارات رئیس جمهور مبنی بر احتمال بازگشایی سفارت امریکا در ایران تصریح کرد: به نظر می رسد آقای روحانی علیرغم اینکه یک حقوقدان برجسته هستند لازم است قانون اساسی کشور یک بار دیگر به دقت مرور کنند.

وی در چرایی این اظهارنظر خود بیان کرد: به این دلیل که در متن قانون اساسی کشور به صراحت آمده؛ سیاست گذاری های کلان نظام برعهده رهبری نظام است و رئیس جمهور صرفا مجری این سیاست ها و در عین حال  مجری قوانین تصوب شده در مجلس شورای اسلامی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر رئیس جمهور زحمت بکشند وقتی بگذارند قانون اساسی را مرور کنند فکر می کنم که دیگر چنین بیاناتی را نفرمایند و از یک حقوقدانی مثل ایشان بعید است سخنانی را بگوید و مواضعی را اتخاذ کنند که کاملا در مقابل قانون اساسی است و نقض  آن حساب می شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: از سویی ایشان در ابتدای ریاست جمهوری در مجلس در حضور نمایندگان به قرآن کریم سوگند خوردند که پاسدار قانون اساسی باشند و طبیعتا همچین مواضعی از جانب ایشان عملا خلاف سوگندی است که در ابتدای ریاست جمهوریشان خورده اند!

کوشکی درخاتمه خاطر نشان کرد: قاعدتا تداوم چنین روش هایی باعث می شود که ایشان صلاحیت را برای ادامه مسئولیت ریاست جمهوری از دست بدهند و برای این که دیگرشاهد مشکل خاصی نباشیم موکدا توصیه می کنم که قانون اساسی را یکبار با دقت بخوانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار