مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان:

راه اندازی دو فاز بخار در دو نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان

از راه اندازی دو فاز بخار این نیروگاه درسال آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی آن 320 مگاوات به ظرفیت تولید اضافه می شود.
کد خبر: ۸۵۹۱۴۶۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
به گزارش بسیج، علی اکبر ساکت پور مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان در خصوص این نیروگاه اظهار داشت: نخستین واحد نیروگاه سلطانیه زنجان در سال 89 وارد مدار قرار گرفت به طوری که با اجرای طرح توسعه 4 واحد دیگر آن در شهریور ماه 90 در مدار سرویس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده این نیروگاه 648 مگاوات در ساعت است گفت: در استان زنجان این نیروگاه نخستین نیروگاهی است که با این حجم فعالیت می کند این نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شده است.

ساکت پور تاکید کرد: 100 درصد این نیروگاه بومی است به طوری که تمام تجهیزات آن اعم از ژنراتتور، توربین توسط نیروهای داخلی ساخته شده بدون اینکه از نیروی خارجی دراین نیروگاه استفاده کنیم.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان تصریح کرد: با تلاش همکاران این نیروگاه در پیک تابستان خروج اضطراری صفر بوده و این نیروگاه با رعایت معیارهای مورد نظر محیط زیست ساخته شده است و هیچ آلودگی وارد محیط زیست نمی شود.

وی از راه اندازی دو فاز بخار این نیروگاه درسال آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی آن 320 مگاوات به ظرفیت تولید اضافه می شود بدون اینکه یک قطره سوخت به مصرف برسد.

ساکت پور تاکید کرد: درحال حاضر راندمان این نیروگاه 33 درصد است که با راه اندازی دو فاز دیگر به 50 درصد افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان خاطر نشان کرد: درحال حاضر میزان ذخیره این نیروگاه به 100 میلیون لیتر است که روزانه 3 تا 3.5 میلیون لیتر به مصرف می رسد بنابراین این میزان ذخیره سازی برای یک ماه جوابگو است.
ارسال نظرات