یک تولید کننده خرمای جهرمی در گفتگو با بسیج:

خرمای ایرانی با بسته بندی 40 سال پیش ارائه می شود

تولیدات ما باید در بسته های لوکسی که ارزش محتوایی واقعی را نشان دهد نیاز دارد.
کد خبر: ۸۵۹۰۵۵۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

عبد العظیم رحمانیان تولید کننده خرمای جهرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: حمایت های دولتی از تولید کنندگان را در غالب آموزش فنون بازاریابی و یا ایجاد انجمن های بارزاریاب محصول و بسته بندی امری ضروری است.

وی گفت: بارها گفته ام که نخل داران ما در برخی جلسات توجیهی سرزنی نخل ها را راهکار مقابله با عدم توجیه اقتصادی می دانند؛ تولیدات ما باید در بسته های لوکسی که ارزش محتوایی واقعی را نشان دهد نیاز دارد.

این تولید کننده جهرمی تصریح کرد: دولت عربستان به خرما در کنار نفت آن چنان اهمیتی می دهد که خرمای ایرانی را می خرد و 30 برابر قیمت ایرانی در یک بسته بازار پسند جهانی قرار می دهد و از این طریق ارزآوری ایجاد می کند ؛ در حالی که حمایت دولتی از تولید کننده ایرانی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: بسته های فعلی خرما 40 سال است که به این شکل باقی مانده است حال سوال من این است وقتی کشاورز سرمایه در گردش ندارد تا بر حفظ سرمایه ثابت اجدادی خود همچون درختان و زمین بیفزاید چگونه می تواند وام هایی که برای ماشین آلات در نظر گرفته شده و جز هزینه کرد انبارداری برای او ندارد را دریافت کند؟!
ارسال نظرات