همزمان با مراسم تشییع شهید دانش‌آموز حسن حسینی‌عامری اختیارآبادی/

نخستین یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز بسیجی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار می‌شود

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان از برگزاری نخستین یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز بسیجی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان همزمان با مراسم تشییع شهید دانش‌آوز حسن حسینی‌عامری اختیارآبادی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۶۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان" سیدقوام‌رضا میرحسینی صبح امروز در نشست خبری از برگزاری نخستین یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز بسیجی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در 17 آبان خبرداد و افزود: در سال گذشته اولین کنگره شهدای دانش آموزی شهر کرمان به خوبی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه آنچه که امروز داریم نتیجه ایثار گروهی بودند که شهید شدند تا امروز ما بمانیم، گفت: امسال یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز بسیجی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان همزمان با ورود تعدادی از شهدای تفحص شده دوران دفاع  مقدس برگزار می‌شود که یکی از این شهدا، شهید دانش‌آموز حسن حسینی عامری از اختیارآباد کرمان است.

 

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با بیان اینکه شهید دانش‌آموزحسن حسینی‌عامری اختیارآبادی میزبان برگزاری نخستین یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز بسیجی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان هستند، تصریح کرد: شهید حسن حسینی عامری بعد از سی و سه سال از منطقه عملیاتی والفجریک تفحص شدند.

 

میرحسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان دارای 59 شهید دانش‌آموز و 11 شهید فرهنگی است، گفت: شاید این شهدا این‌چنین تصمیم‌گرفته‌اند که میزبانی این مراسم برعهده شهید دانش‌آموز حسن حسینی‌عامری باشد و به میزبانی از شهدای دانش‌آموز خیرمقدم‌گو باشد.

 

وی اظهار کرد: نخستین یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز بسیجی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در 17 آبان ساعت 9 صبح در خانه شهر کرمان که مراسم ویژه تشییع و گلباران پیکر شهید حسن‌حسینی عامری توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود.

 

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز به سوالاتی که در ذهن جوانان امروز وجود دارد را پاسخ می‌دهد، گفت: امسال با همکاری بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی  این احساس و ادای دین را نسبت به شهدا می بینیم و  نسبت به دینی که شهدا بر ما دارند هر آنچه که انجام داده شود، کم است.

 

وی با قدردانی از خانواده شهید حسینی‌عامری که با برگزاری مراسم تشییع همزمان با یادواره شهدای دانش‌آموز موافقت کردند، یادآور شد: ناحیه بسیج حضرت رسول، بنیاد شهید شهرستان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش در برگزاری این یادواره نیز همکاری کردند.

 

میرحسینی با اشاره به اینکه در یادواره علاوه بر حضور اقشار جامعه و دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم پسرانه و دانش‌آموز دختر بسیجی حضور دارند، گفت: قبل از برگزاری یادواره مراسم وداع با شهید دانش‌آموز حسینی عامری در مدرسه پسرانه شاهد کرمان به همراه قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود که پیکر مطهر شهید بر روی دستان دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم شاهد به سمت خانه شهر کرمان برای شرکت در یادواره تشییع می‌شود.

 

سرگرد مجید سعادت مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان ناحیه حضرت رسول نیز در این نشست، با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف برگزاری این یادواره است، گفت: علاوه بر برگزاری یادواره‌ها در طول سال نیز فرهنگ شهادت و رشادتی که جوانان در دوران هشت دفاع مقدس داشتند به نسل جوان از جمله نامگذاری کلاسها به نام شهدا منتقل می‌شود.

 

شهید دانش‌آموز حسن حسینی‌عامری اهل شهر اختیار آباد کرمان متولد 1344 که در سه بهمن سال 1361 به جبهه رفت و در عملیات والفجر یک به شهادت رسید.

 


ارسال نظرات