خبرهای داغ:
یادداشتی از جواد زراعی:

چرایی پدافند غیر عامل

کد خبر: ۸۵۸۸۱۸۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛سرهنگ پاسدار جواد زراعی معاون عملیات سپاه نینوا به مناسبت هفته پدافند غیر عامل طی یادداشتی گفت: اهمیت پدافند غیر عامل در عصر امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و دستگاههای اجرایی کشور شاید کمتر کسی پیدا شود که به این امر واقف نشده باشد.ولی چرا مغفول واقع شده است؟چرا کمتر به آن پرداخته شده است؟ شاید بتوان گفت یکی از موانعی که باعث عدم تحقق موضوعات پدافند غیر عامل شده است هزینه بالایی است که بعضی از پروژه های عمرانی وزیر ساخت ها به بدنه دستگاه تحمیل می کنند و این موضوع باعث می شود مدیران علیرغم اینکه به رعایت اصول فوق واقفند کمتر به آن بپردازند ولی اگر مسئولین امر به خباثت و عزم دول استعماری چون آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب برای تحت سیطره در آوردن کشورهای جهان سوم پی برده باشند وتلاش آنها را در تمام ابعاد چه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و حتی در زندگی فردی تمام افراد جامعه برای به زانو در آوردن کشورها بدانند وشاید بتوان چشمه های امید را در پیاده سازی اصول پدافند غیر عامل پیدا کرد.
در بعد سیاسی که بحث برجام بیشتر نمود پیدا می کند کاملا مشخص است که چه هجمه ای بر کشور وارد شده است و در اینجا و دراین مجال صحبت زیاد است که باید از اساتید فن و از سیاسیون کارکشته استفاده کرد.
در ابعاد فرهنگی و جنگ نرم که امام خامنه ای خیلی روی آن تاکید می کنند سناریوی دول استکباری به سرکردگی امریکا برای کشورهای جهان سوم مرگ تدریجی است که باید حواسمان جمع باشد که آنها حتی یک ثانیه از فکر ضربه زدن به کشور ما و سایر کشورهای جهان غفلت نمی کنند و ما می توانیم با دفاع سایبری در تمام ابعاد از اینترنت ، وب ، وایفا و.. گرفته توطئه آنها را تا حدودی خنثی کنیم اگر نگاه دقیق و موشکافانه به این موضوع داشته باشیم در می یابیم که تمام نرم افزارهای تولید شده توسط آنها یک نقطه ضعف دارد و آن هم برای حمله و سوء استفاده در زمان حساس میباشد.
اما در بعد نظامی که بیشتر مورد بحث ما میباشد و اخیرا شهر موشکی سپاه پاسداران که شاهد این بودید که چه غوغائی در دنیا به راه انداخت اینکه این مکان کجاست؟ به چه طول و چه عمقی ساخته شده است برای هیچ کس معلوم نیست ولی می دانیم که در عمق 500 متری زمین احداث شده است . این یکی از اصول بازدارنده و کارگشا در پدافند غیر عامل می باشد یعنی استفاده از طبیعت برای پوشش دادن به احداث زیر ساخت ها و...
در جمعبندی که از این موضوع می توان داشت چنین باید گفت در جنگ آینده بین دول استکباری که از تجهیزات پیشرفته برخوردارند با کشورهای به اصطلاح کمتر توسعه یافته می توان گفت نیروئی که بهتر بتواند مخفی شود موفق تر و پیروز جنگ است مانند انچه در لبنان و غزه شاهد آن بودیم و این امر محقق نمی شود مگر با رعایت اصول پدافند غیر عامل
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار