خبرگزاری بسیج: مدیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 از برگزاری مانور تخلیه ، اسکان اضطراری و پدافند غیرعامل در منطقه 20 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۷۴۳۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  محسن کریمی در جلسه فصلی ستاد مدیریت

بحران که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد با اعلام این خبر گفت: طبق

سناریوی فرضی صبح روز دوشنبه 11 آبان ماه در اثر فعال شدن گسل ری ، زلزله فرضی به بزرگای 5.5 در مقیاس ریشتر در سطح شهرری به وقوع می پیوندد و با همکاری ادارات تخصصی و عمومی شهرری مانور تخلیه ، اسکان اضطراری و پدافند غیرعامل انجام می شود.

کریمی با بیان اینکه نوع این مانور مدیریتی و عملیاتی و محل اسکان شهروندان در بوستان جانبازان تعیین شده است گفت: این مانور با هدف ایجاد آمادگی نیروها در کلیه سطوح فرماندهی و عملیاتی ، تقویت هدایت پذیری نیروهای مردمی و عملیاتی ، ایجاد  تعامل و هماهنگی ارگانها و ادارات تخصصی و عمومی شهرری با ستاد مدیریت بحران محلات، شهرداری منطقه 20 به منظور انجام واکنش مناسب در مقابل حوادث و هدایت شهروندان به محل اسکان برگزار می شود و حوزه اجرایی آن منحصر به یک محله خاص نبوده و از تمامی شهروندان محلات منطقه در این مانور حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال پدافند غیرعامل ، «پدافند غیرعامل؛ مصون سازی ، همدلی دولت و ملت» است و آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان برای کاهش تلفات جانی مورد تاکید قرار گرفته است گفت: این مانور نوعی تمرین و ایجاد آمادگی است که با هدف معرفی اسکان اضطراری تجهیز شده به شهروندان، ارتقاء آمادگی و سرعت عمل ارزیابی و بازبینی توانمندیها و نقاط ضعف نیروهای دوام، ، عملیاتی کردن نقشه ترافیکی مدیریت بحران منطقه و عملیاتی کردن ستادهای بحران محلات ، نواحی و منطقه و استفاده به موقع و بهینه از  امکانات پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران و  کانکس ها برگزار می شود.

مدیر ستاد مدیریت بحران منطقه افزود: بررسی و طراحی سناریو با توجه به ظرفیتهای موجود در منطقه 20 ، برگزاری مانور دورمیزی ،  بازدید میدانی اعضاء از محلهای امن سطح محلات و بوستان جانبازان به عنوان اصلی اسکان اضطراری و آموزش گروه های دوام از جمله اقدامات قبل از برگزاری این مانور است .

کریمی ضمن تشریح سناریوی مانور فرضی و وظایف ادارت و سازمانهای ذیربط اظهار داشت : ستاد فرماندهی این مانور در پایگاه ویژه استان معین سیزده آبان تعیین شده است و با توجه به بحران رخ داده و خسارات وارده پیش بینی می شود ستادهای مدیریت بحران محلات با نظارت ستاد مدیریت بحران منطقه با همکاری گروه دام محلات در خصوص تخلیه اولیه شهروندان به محلهای  امن، امدادرسانی و پیشگیری از تشدید حوادث و اعزام آنها به محل اسکان واقع در بوستان جانبازان در محله سیزده آبان اقدام نمایند.

نشست فصلی مدیریت بحران منطقه 20 با حضور روسا و نمایندگان ادارات و ارگانهای تخصصی و عمومی شهرری، معاون حمل و نقل و ترافیک، رئیس حراست و شهرداران نواحی هفتگانه منطقه 20 در محل ستاد مدیریت بحران این منطقه برگزار شد.

ارسال نظرات