کاهش کمیت و کیفیت محصولات لبنی غیر ممکن است

مدیرعامل فرآورده های لبنی کشور گفت: کاهش کمیت و کیفیت محصولات لبنی و استفاده از شیرهای با درجه میکروبی بالا در کارخانجات لبنی جز محلات است زیرا هیچ کارخانه‌ای با برند بازی نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۷۰۴۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فراورده لبنی کشور ، درخصوص ادعای برخی مسئولین مبنی بر کاهش کمیت کیفیت محصولات لبنی در سال های گذشته اظهار داشت: کاهش کمیت و کیفیت و محصولات لبنی و استفاده از شیرهای با درجه میکروبی بالا در کارخانه جات لبنی جز محالات است زیرا هیچ کارخانه‌ای با برند خود بازی نمی‌کند و همواره دستگاه های نظارتی اعم از استاندارد و بهداشت در کارخانه‌ها مستقر هستند که در صورت تخلف بلا فاصله پروانه آنها باطل خواهد شد.
 
وی افزود: در واقع باورهای غلط برخی افراد سود جو و فرصت طلب است که می‌خواهند با سوءاستفاده از بی‌اطلاعی افراد به این صنعت آسیب برسانند زیرا تاکنون این امر در مورد هیچ کارخانه و برندی ثابت نشده است.
 
اسماعیلی در ادامه گفت: محصولات پاستوریزه به سبب آزمایش و کنترل شیر پارامترهایی از نظر کیفیت و سلامت به افراد می‌دهند درحالیکه محصولات سنتی فاقد آزمایشگاههای میکروبی و شیمیایی هستند.
 
مدیرعامل اتحادیه گفت: استفاده افراد از شیرهای سنتی و فله به سبب عدم شناسنامه و آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به افراد وارد کند و از طرفی شیرهای برگشتی کارخانه‌ها تحت عنوان لبنیات سنتی به افراد فروخته می‌شوند و برخی سودجویان با این ادعا می‌خواهند به مشکلات این صنعت دامن بزنند.
ارسال نظرات