خط و نشان قرمز و آبي براي دربي

استقلال با پيروزي مقابل سپاهان و پرسپوليس با برد برابر ملوان در آستانه دربي براي يكديگر خط و نشان كشيدند.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۷۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، جدال پرسپوليس و ملوان آخرين بازي ديروز هفته دهم بود، آن هم در روزي كه ورزشگاه آزادي بر خلاف بازي قبلي قرمزها، روز خلوتي را تجربه كرد. نيمه اول اين مسابقه بدون موقعيت جدي گل نشان از نمايش ضعيف دو تيم در 45 دقيقه اول داشت و هم پرسپوليس و هم ملوان با ارائه يك بازي بي‌هدف و رو آوردن به توپ‌هاي بلند به دنبال رسيدن به موقعيت گلزني بودند. نيمه دوم بر خلاف نيمه اول تماشايي از آب در آمد و اين پرسپوليس بود كه بهتر از ملوان كار كرد و پس از اينكه پاشنكو چند موقعيت قرمزها را دفع كرد، عليپور در دقيقه 66 گل اول و بنگستون در دقيقه 75 گل دوم قرمزها را به ثمر رساندند تا پرسپوليس در نهايت دو بر صفر ملوان را شكست دهد. 

سپاهان صفر- استقلال3
اخم‌هاي حسين فركي و آن‌سو مشت‌هاي شادي پرويز مظلومي قاب پاياني مصاف حساس سپاهان و استقلال در هفته دهم ليگ برتر بود، آن هم در روزي كه آبي‌ها توانستند زردپوشان اصفهاني را 3 بر صفر شكست دهند تا هم جايگاهشان را در صدر جدول مستحكم كنند و هم فاصله امتيازشان را با سپاهان يكي از جدي‌ترين رقيبانشان به پنج امتياز برسانند. بازي سپاهان و استقلال حساس‌ترين مسابقه هفته دهم بود، نبرد دو تيم اول و دوم جدول رده‌بندي كه براي هر دو تيم يك بازي شش امتيازي بود. آبي‌ها بعد از سه مساوي متوالي و زردپوشان بعد از سه مساوي و يك شكست در اين مسابقه به دنبال رهايي از بحران بودند. 
مسابقه در نيمه اول با يك گل زود هنگام براي آبي‌پوشان همراه بود اما در ادامه با كيفيت فني نه‌چندان جالب توجه و كاملاً پربرخورد و خشن پيش رفت و دو تيم به جز موقعيت‌هايي كه روي ارسال‌ها روي دروازه يكديگر ايجاد كردند، كمتر موفق به خلق موقعيت شدند. سپاهان با كارهاي تركيبي به دنبال نزديك شدن به دروازه استقلال بود اما آبي‌ها اجازه خودنمايي به مهدي شريفي و محمدرضا خلعتبري را ندادند تا آنها از فاصله دورتري اقدام به فعاليت براي ايجاد موقعيت روي دروازه آبي‌ها كنند. با اين حال استقلالي‌ها در اين نيمه توانستند با گل زودهنگامشان نيمه اول را برنده به رختكن بروند. البته بعد از گل آبي‌پوشان، اين سپاهان بود كه با حملاتش توانست آبي‌ها را زير فشار بگذارد تا شاگردان مظلومي عقب‌نشيني كنند اما اصفهاني‌ها به‌رغم در اختيار داشتن جريان بازي با بازي بسته و دفاع محكم آبي‌پوشان نتوانستند مهدي رحمتي را به خطر بيندازند. نيمه دوم هم با يك گل زودهنگام براي آبي‌ها همراه بود تا‌ آنها اختلافشان را به دو گل برسانند. در اين نيمه سپاهان با استفاده از محرم نويدكيا به دنبال فروريختن دروازه آبي‌پوشان بود اما مانند نيمه اول با دفاع خوب آبي‌ها به مشكل خوردند و در چند موقعيت هم مهدي رحمتي با دفع ضربات بازيكنان سپاهان، آنها را در رسيدن به گل ناكام گذاشت. در مقابل، استقلال نيز چشم به حملات سريع و سرعت عمل بازيكناني مثل شهباززاده و جبار انصاري داشتند و موفق هم بودند و توانستند دو گل ديگر هم در اين نيمه روي ضدحملات به ثمر برسانند تا در نهايت 3 بر صفر استقلال سپاهان را شكست دهد. 
*** 
بازيكنان جوان استقلال با نمايش فوق‌العاده برابر سپاهان، نقش زيادي در اين پيروزي داشتند. در دقيقه شش فرشيد اسماعيلي، بازيكن تازه‌وارد استقلال روي حمله سريع استقلال از دفع با سر گردان در پشت محوطه جريمه استفاده كرد و با يك ضربه سرضرب و زيبا دروازه زرد‌پوشان را باز كرد. روي اين گل، اشتباه مدافعان سپاهان و گردان كاملاً مشهود بود. در دقيقه 53 اشتباه عجيب عبدالله كرمي و لو رفتن توپ پشت محوطه جريمه با فرار يعقوب كريمي همراه شد و سانتر زيباي اين بازيكن با ضربه سر عالي جابر انصاري تبديل به دومين گل استقلال شد. در دقيقه 77 باز هم يك جوان ديگر اولين گل خود را براي استقلال به ثمر رساند و اين بار بهنام برزاي با پاس عرضي سجاد شهباززاده روي خط شش‌قدم با ضربه قاطع دروازه گردان را باز كرد. 

صعود استقلال خوزستان به رده دوم
استقلال خوزستان با عبدالله ويسي در ادامه نتايج خوبش در ليگ پانزدهم ديروز همنام اهوازي‌اش را با 4 گل شكست داد تا علاوه بر اينكه با 19 امتياز جاي سپاهان را در رده دوم جدول بگيرد، اختلاف دو امتيازي‌اش را با استقلال صدرنشين حفظ كند. 

برنامه بازي‌هاي امروز
در ادامه بازي‌هاي هفته دهم ليگ برتر، امروز پديده با نفت تهران روبه‌رو مي‌شود، سايپا به مصاف صباي قم مي‌رود. راه آهن در تهران ميزبان گسترش فولاد است، تراكتورسازي در ديداري حساس مقابل ذوب آهن به ميدان مي‌رود و فولاد بحران زده به ديدار سياه‌جامگان مي‌رود.
ارسال نظرات