سیف:

تراکنش‎های الکترونیکی مالی کشور از مرز 30 میلیارد گذشت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با احتساب خدمات درون‌بانکی تعداد تراکنش‎های الکترونیک مالی کشور طی سال گذشته از 30 میلیارد تراکنش فراتر رفت.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۲۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  ولی‌الله سیف در همایش و نمایشگاه بین‌‌المللی تراکنش 1394 اظهار داشت: با ظهور و توسعه و استفاده همگانی از اینترنت ارائه خدمات دولتی با استفاده از این امکانات برای شهروندان گسترش یافته و دستیابی به دولت الکترونیک حتی به این میزان توانسته سرعت کیفیت و کارایی خدمات عمومی را افزایش دهد و خوشبختانه کشور ما از این روند بین المللی دور نبوده و در گذشته با تدوین طرح تکفا (برنامه توسعه کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات) و نقشه راه دولت خدمات الکترونیک، چشم‎انداز روشنی برای این مقوله مهم ترسیم شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه حرکت به سوی دولت الکترونیک و بهبود شاخصه‌های آن در کشو را از اولویت‌های جدی دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: همایش بین‌المللی تراکنش فرصت مغتنمی است تا ضمن ارزیابی عملکرد گذشته بر اساس شاخص‎های سازمان ملل و شناسایی نقاط ضعف و موانع دستیابی به این هدف مهم راهکارهای مناسبی برای تکامل دولت الکترونیک در ایران ارائه گردد.

سیف با بیان اینکه بانکداری الکترونیک و خدمات تراکنش‎ها توسط سیستم بانکی پیش‌نیاز استقرار دولت الکترونیک در کشور است افزود: اکنون سهم ابزارهای پرداخت الکترونیک در مبادلات روز به روز بیشتر می‌شود و مشتریان بانکی در هر زمان و هر مکان به حساب‎های خود دسترسی دارند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: سال گذشته حدود 20 میلیارد تراکنش الکترونیکی بین بانکی برای ارائه حدود 11 میلیارد خدمات بانکی در سامانه‎های ملی پرداخت با موفقیت پردازش شده است و از نظر کیفی بیش از 99 درصد این تراکنش‎ها موفق بوده‎اند با احتساب خدمات درون بانکی تعداد تراکنش‎های الکترونیک مالی کشور طی سال گذشته از 30 میلیارد تراکنش فراتر رفته است.

سیف افزود: در روز 28 اسفند 93 بیش از 150 میلیون تراکنش بین بانکی در سامانه‎های ملی پرداخت پردازش شده است که مبلغ این تراکنش‎ها در سال گذشته بیش از 10 برابر نقدینگی و تنها 5.7 برابر نقدینگی از طریق سامانه تسویه ناخالص آنی (سافتنا) پردازش شده است.
ارسال نظرات